امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

جعبه ماسک سه بعدی
نویسنده : آرامش تاریخ : چهار شنبه 29 بهمن 1399

جعبه ماسک سه بعدی

ویروس کرونا به صورت چشمگیری زندگی تمامی مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داد. در ابتدای پیدایش این ویروس تمامی کشوران اقدام به قرنطینه اجباری کردند و از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کردند

 در ادامه فعالیت هایی همچون استفاده از الکل برای ضد عفونی کردن سطوح و دست , رعایت فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا , استفاده از دستکش و از همه مهم تر استفاده از ماسک های سه لایه بهداشتی به پیشگیری از ابتلا شدن به این ویروس کمک می کردند

اهمیت ماسک سه لایه بهداشتی   

 اهمیت ماسک های سه لایه بهداشتی باعث شد تعداد تولید کنندگان ماسک برای رفع نیاز جامعه افزایش پیدا کنند. ماسک های سه بعدی اخرین نوع ماسک های سه لایه بهداشتی تولید شده هستند که از کیفیت بالایی برخورد دار هستند. این ماسک ها از سه لایه اسپان باند و بهترین ملت بلون موجود تشکیل شده اند  

ابعاد ماسک های سه بعدی کمی با ماسک های سه لایه و پزشکی تفاوت دارد. از این رو جعبه ماسک سه بعدی هم باید طول بیشتر و عرض کمتری نسبت به جعبه ماسک عمومی داشته باشد.

 به خاطر همین یک فاز تولیدی دیگر که ایرانیان پک آن را به صورت جدی پیگیری کرده  تولید جعبه ماسک سه بعدی است. ماسک سه بعدی به دلیل زیبایی و مورد استفاده بودن برای افرادی که دارای محاسن بلند هستند طرفداران زیادی دارد.

ماسک های سه بعدی 

 این ماسک های سه بعدی بدون حساسیت و خوارش بینی تمام صورت را جذب و بسته می کند و به راحتی میتوانید نفس بکشید. تولید کنندگان برای عرضه این ماسک ها به مردم نیاز به جعبه های ماسک بهداشتی دارند , جعبه ماسک سه بعدی نسبت به سایر جعبه ها ابعاد متفاوتی دارد. 

ماسک ها متاسفانه و یا خوشبختانه امروزه یکی از نیاز های جامعه بشری شده است و روزانه ما از انها استفاده میکنیم به این منظور ماسک ها باید علاوه بر مقاوم بودن و بهداشتی بودن صورت و گوش هایمان را اذیت نکند ! بنابراین حتما از ماسک هایی استفاده کنید که بند های راحت و نرمی داشته باشند به گوشتان صدمه نزند !

کیفیت ماسک های سه بعدی 

ماسک های بیمارستانی نیز دارای کیفیت بالایی هستند ! اما به صورت کلی استفاده از ماسک های معمولی اما مقوام و حفظ کردن فاصله اجتماعی میتواند از انتشار این ویرویس خطرناک جلوگیری کند 

بسته بندی ماسک ها امری مهم و حیاتی است چون بسته بندی ها باید بهداشتی و مقاوم باشند تا ماسک ها الوده نشوند و به صورت کاملا بهداشتی به دست مردم برسد. 

ابعاد ماسک های سه بعدی کمی با ماسک های سه لایه و پزشکی تفاوت دارد. از این رو جعبه ماسک سه بعدی هم باید طول بیشتر و عرض کمتری نسبت به جعبه ماسک عمومی داشته باشد.

 به خاطر همین یک فاز تولیدی دیگر که ایرانیان پک آن را به صورت جدی پیگیری کرده  تولید جعبه ماسک سه بعدی است. ماسک سه بعدی به دلیل زیبایی و مورد استفاده بودن برای افرادی که دارای محاسن بلند هستند طرفداران زیادی دارد.

تفاوت ماسک های سه بعدی 

ماسک های سه بعدی در رنگ های مختلفی تولید شده اند از این رو رضایت مردم نسبت به این نوع ماسک ها افزایش پیدا کرد. این ماسک ها برخلاف سایر ماسک های تولید شده نامرغوب دارای کش های منعطف تر با کیفیت بالاتری و همچنین مفتول و یا گیره بینی با کارایی بهتری استفاده شده است. تمامی اجزا ماسک به صورت بهداشتی و توسط دستگاه های مخصوص تولید شده است و از کش های چسبی و دوخت های خانگی استفاده نشده است. 

در شرکت چاپ و بسته بندی ایرانیان پک انواع جعبه ماسک های سه بعدی طراحی و چاپ می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت این مجموعه شوید.

منبع:

وب سایت هلث 98



:: برچسب‌ها: جعبه ماسک سه بعدی,

درامد در خانه
نویسنده : آرامش تاریخ : چهار شنبه 28 فروردين 1398

1 – یک کانال تلگرام راه اندازی کنید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 3 الی 45 میلیون تومان

درآمد ماهیانه 3 الی 20 میلیون تومان فقط از کانال تلگرام،
با روزانه کمتر 3 ساعت وقت؛ ایده جذابی نیست؟

هست ! فکر کردید کار سختیه؟ خب… آره یکم ! اما اگر واقعا بخواهید، میتونید انجامش بدید. اولین کاری که باید انجام بدید، راه اندازی یک کانال تلگرام است. (اگر نمیدونید چطور این آموزش را بخوانید) و بعد شروع به تولید کردن محتوا باید بکنید؛ محتوای بامزه و خنده دار معمولا چیزهایی هستند که مردم دوست دارند.

محتوای سرگرم کننده راحت ترین گزینه هستند؛ مردم دوست دارند وقتی به شبکه‌های اجتماعی میان سرگرم بشن… اصلا ماهیت شبکه‌های اجتماعی سرگرمیه ! پس اولین گزینه‌هایتان که میتونین سریع ازش جواب بگیرین، راه اندازی کانال تلگرام یا یک پیج اینستاگرام پر از محتوای سرگرم کننده است.

پس از اینکه محتوا تولید کردید، آنرا به صورت زمانبندی برای اعضای کانال تون در کانال قرار میدید و پس از افزایش اعضای کانال، از کانال های دیگه پول میگیرید تا براشون توی کانال خودتون تبلیغ کنید.

خب، بیایید محاسبه کنیم درآمد احتمالی شما چقدر میتونه باشه؟

شما اگر روزی 3 تبلیغ به مبلغ هر تبلیغ 50 هزار تومان در کانال تون قرار بدید، ماهیانه بیش از 4.5 میلیون تومان درآمد خواهید داشت… برای یک شغل پاره (و … خیلی پاره) وقت خوب نیست؟ عالیه !

 

برای مثال، کانال تلگرامی گیزمیز از معروف ترین کانال‌هاست که مدیر آن در مصاحبه‌اش (یا خودتون با یک محاسبه ساده میتونید بفهمید) گفت حدودا ماهیانه 30 الی 50 میلیون تومان درآمد دارد.

کار مدیر کانال تلگرام گیزمیز چیزی جز انتخاب و آماده سازی محتوای جذاب و سرگرم کننده برای اعضای کانال نیست… و شما هم اگه بخواهید تبلیغات کمتر اما با قیمت بالاتری بگیرید (مثل کانال گیزمیز) درآمد شما از سقف 20 میلیون تومان هم عبور خواهد کرد…

اگر مدیریت کانال تلگرامی رو دوست ندارید، شغل بعدی میتونه براتون مناسب باشه :

 

 

2 – تولید محتوا به صوت فریلنسینگ

  • تخمین درآمد ماهیانه : 2 الی 10 میلیون تومان

فری لنسینگ یا Freelance چیست؟ تعریف عام آن میشود سایت هایی که کارمند و کارفرما را به هم  لینک میکند؛البته به صورت آنلاین. مانند نسخه ایرانی اش وبسایت پونیشا

اگر به نوشتن علاقه دارید یا احساس میکنید میتونید از عهده کار های نوشتنی و تایپ کردن (یکی از ساده ترین کارها) برآیید، یا میتونید ترجمه کنید بهتر است یک حساب کاربری برای خودتون در این سایت ها درست کنید و منتظر مشتری تان باشید.

توی دنیای امروزی کسب و کارها برای وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی‌شون محتوا میخوان… شما میتونین این محتوا رو یا به صورت ترجمه از وبسایت‌های موضوعات مشابه خارجی یا با تولید (نگارش و تالیف) بنویسید و به کسب و کارهای مختلف بفروشید.

سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی مختلف میتوانند مشتری شما باشند.

البته این تمام ماجرا نیست !
شما حتی میتونید پا فراتر بزارید و سایت خودتون رو بزنید و برای خودتون بنویسید و کسب درآمد کنید از طریق تبلیغاتی که به شما میشه… یک وبلاگ شخصی داشته باشید و یا در زمینه ای خاص شروع به نوشتن کنید… به همین سادگی !

 

 

3 – مربی ورزشی آنلاین شوید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 3 الی 10 میلیون تومان

 مگه میشه؟ البته! خیلی وقت است که حتی در کشور خودمون ایران اکثر چیز ها مانند مربی ورزشی اینترنتی هم شده.

آیا احساس میکنید چیزی از فیتنس و بدنسازی بلدید؟ عالی است!
امروزه به لطف شبکه های اجتماعی همه در دنیای اینترنت، دنبال توصیه ها و مشاوره هایی برای زیبایی اندام و فیتنس و … هستند. شما هم با وسایل ارتباطات اجتماعی مانند اینستاگرام، واتس آپ، وایبر و … میتوانید کارتان را شروع کنید.

برای تبلیغات میتوانید از Twitter, Facebook,Pinterest ,LinkedIn , Google+ و البته وبسایت یا وبلاگ خودتون استفاده کنید.  اگر واقعا بار علمی یا تجربه خوبی دارید، مردم حتما از شما برنامه غذایی یا ورزشی میگیرند.

این ایده برای مربی هایی که نمی خواهند تو ترافیک تهران از این باشگاه به آن باشگاه بروند و ساعاتی طولانی را در باشگاه سپری کنند بهترین ایده است. اما یادتان باشد… برای شروع باید تا مدت زمان معینی رایگان کار کنید (مطالب و پست های رایگان منتشر کنید) تا مردم شما را بشناسند و بعد به شما اعتماد کنند بخواهند به شما پول پرداخت کنند.

 

 

4 – از خونه کارهای هُنری تان را بفروشید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 5 الی 50 میلیون تومان

 این ایده برای اون دسته افرادیست که دید هنری دارند و با دنیای هنر عشق میکنند.
شما میتوانید ایده خودتون را در سایت های بازاریابی و فروش محصولات آنلاین مثل دیوار،شیپور و ایسام بفروشید البته باید درصدی به صاحب سایت هم بابت خدمات و فضایی که در اختیار شما قرار داده، بپردازید.

یک راه دیگر هم داشتن یک صفحه اینستاگرام و تبلیغ آثار هنریتان است! (در تمام موارد میتونید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید… عالی نیست؟)

خیلی ها درحال حاضر ازین طریق به خوبی کسب درآمد میکنند؛ کافیست مردم شما را بشناسند و کاری کنید آنها شما و هنرهای دستی تان را ببینند و بپسندند.

 

 

5 – خُرده فروشی آنلاین خودتون رو دایر کنید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 1 الی 100 میلیون تومان

 امروزه مردم بیشتر از قبل به صورت آنلاین خرید میکنند.
از شارژ موبایل گرفته تا خودِ گوشیِ موبایل و حتی مبلمان ! شما لازم نیست ساعات طولانی را اطراف شهر بگردید تا مردم از محصولات شما خریداری کنند… شما براحتی میتوانید به صورت آنلاین بلیط سینما و تآتر هم بفروشید و از این طریق درصدی پورسانت کسب کنید.

برای اینکار شما احتیاج به یک وبسایت یا وبلاگ دارید (که یک کمی نیاز به تخصص دارد…) و بعد کافیست با فروشنده محصولات در دنیای خارج از اینترنت وارد مذاکره شوید تا محصولاتشان را به صورت آنلاین بخواهید بفروشید.

این یعنی شما تولید کننده نیستید، مغازه ای به مراتب کم هزینه تر از مغازه واقعی در کوچه و خیابان دارید که محصولات تولید کننده های دیگر را می فروشید… به نام وبسایت !

 

 

6 – اینفلوئنسر باشید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 2 الی 30 میلیون تومان

برند‌های بزرگ دنیا کم کم رو آورده‌اند به تبلیغات مردمی؛
یعنی شما یکنفر را دنبال میکنید در شبکه‌های اجتماعی و صحبت‌های اون شخص رو درمورد کسب و کار یا حوزه کاری‌اش قبول دارید. اگر آن شخص مثلا یک بلاگر یا اینفلوئنسر باشد (یعنی کسی که در مردم نفوذ دارم و مردم حرفش را گوش میکنند) شرکت‌ها حاضرند محصولاتشان را رایگان در اختیار این افراد قرار دهند تا این افراد نظرشان را راجع‌به محصول مورد نظر اعلام کنند

یعنی شما رسانه ای میشوید که مردم به شما گوش میکنند و برندهای برتر دنیا به شما پول میدهند تا شما به دنبال کننده هایتان بگویید چرا محصول جدید این شرکت، خیلی خوب است… ایده جالبیست ! یه سری به سایت زومیت بندازید متوجه میشوید.

 

نمونه دیگر آن آقای خوش‌خوراک یا MrTaster خودمان است، آقای حمید سپیدنام یک اینفلوئنسر است، اون به رستوران‌های مختلف میرود نقد میکند… به همین سادگی به همین خوشمزگی !

 

 

7 – سوییت یا اتاق اضافی خانه تان را اجاره دهید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 2 الی 8 میلیون تومان

این ایده نیز در ایران کمتر شاهدش هستیم اما اگر میتوانید اتاق اضافی یا سوییتی دارید اجاره دهید، تو خونه خودتون نشسته و درآمد کسب خواهید کرد.

یکی از بهترین راه ها، دادن تبلیغ در وبسایت دیوار یا شیپور برای این منظور است. شما میتونید آگهی های مشابه را در این وبسایت ها به چشم ببینید !

 

 

8 – بازاریابی تلفنی کنید، از خونه خودتون

  • تخمین درآمد ماهیانه : 4 الی 100 میلیون تومان

اکثر شرکت های بزرگ یا تازه تاسیس در روزنامه های نیازمندی ها بدنبال بازاریاب های تلفنی هستند. بازاریاب های تلفنی، همان افرادی هستند که باید به لیستی از مشتری های احتمالی زنگ بزنند و محصول شرکت را جهت خرید به آنها پیشنهاد دهند.

بعضی از شرکت ها میخواهند شما از خود شرکت این کار را انجام دهید اما اگر بتوانید متقاعدشان کنید که این کار را به خانه ببرید ! عالی میشود…

تو خونه خودتون میشینید و فقط زنگ میزنید و تلفنی محصولات شرکت را میفروشید و از محصولاتی که اصلا خودتون تولید نکردید، فقط فروختید، سود می برید !

این کار حتی میتواند شغل دوم شما هم باشد !
یعنی زمانی که از سرکار به منزل می آیید میتوانید به مدت 2 ساعت هم از طریق فروش تلفنی کسب درآمد کنید.
اگر در زمینه فروش مایل به فعالیت هستید اما نمیدانید چطور بفروشید، راهنمای «فروش به زبان ساده» کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

 

9 – از خانه، معلم سرخونه باشید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 2 الی 7 میلیون تومان

اگر در هر حوزه کاری متخصص هستید مانند موسیقی، تدریس و مشاوره، آشپزی و … میتوانید علم خودتان را به دیگران بفروشید. شما میتوانید یک سایت برای خود دایر کنید، یا در شبکه های اجتماعی (باز هم…) صفحه ای برای خود درست کنید و بعد از جذب مشتری به صورت تلفنی، آنلاین (وِب کَم – ارتباط تصویری) و روش های دیگر به دیگران درس بدهید.

شاید تعجب کنید اگر بدانید بیش از 2000 نفر به صورت موفق در حال انجام همین کار در ایران هستند… یک جستجوی ساده شما را به حیرت زده خواهد کرد.

 

 

10 – خیاطی کنید

  • تخمین درآمد ماهیانه : 1 الی 12 میلیون تومان

همه ی مردم لباس میپوشند و به تعداد افراد کره زمین سلیقه وجود دارد.
شما میتوانید از تو خونه لباس هایی طراحی کنید، بدوزید و بفروشید ! یا حتی کیف، چمدان و … روش کار بدین صورت است ابتدا مشتری جذب کنید، سپس لباسی را که سفارش داده است بدوزید و به او تحویل دهید.

اگر در این زمینه میخواهید فعالیت کنید حتما از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest شروع کنید چون افراد بازار هدف شما بیشتر در این شبکه های اجتماعی (مربوط به مد و فشن) فعال هستند.



:: برچسب‌ها: درامد در خانه,

میز ال سی دی
نویسنده : آرامش تاریخ : چهار شنبه 28 فروردين 1398

جنس میز ال سی دی از چیست؟

در آن مثل همه مصنوعات چوبی که امروزه در خانه‌ها به کار می‌رود از چوب معمولاً راش و صفحات ام دی اف استفاده می‌شود. بعضی اوقات ام دی اف مات یا های گلاس که بسته به درخواست مشتری تولید می‌شود. معمولاً از نئوپان در میز ال سی دی خبری نیست و در آن کاربردی ندارد. بعضی اوقات اما دیده می‌شود که صنعتگران، میز ال سی دی های خود را از جنس نئوپان نیز می‌سازند. البته اگر بخواهیم از حیث ظاهر آن را مقایسه کنیم تفاوت آنرا با ام دی اف نمی‌فهمیم. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم نئوپان خوب گاهی اوقات از یک ام دی اف متوسط بهتر کار می‌کند. یعنی طول عمر بیشتری دارد، مستحکم‌تر است و هم سبک‌تر. بستگی دارد که تولید کننده جنس نئوپان و چوب را خوب بشناسد یا خیر. یا اینکه آن را از جای مطمئن خریداری کرده باشد یا نه.

قیمت میز ال سی دی

با وجود این همه گرانی، نوسان قیمت‌ها و عدم ثبات بازار که هر روز شاهد آن هستیم یک چیزی جالب توجه است. هنوز که هنوز است بهترین میزال سی دی ها را می‌توان از تولیدی‌ها به قیمت زیر یک میلیون تومان خریداری کرد. البته این رقمی که عرض کردم مربوط به میز ال سی دی های زمینی است نه دیواری. به اصطلاح اهل فن این نوع جنس بری کمتری دارد. از هرچه ساخته شده باشد به خاطر اینکه جنس بری آن کم است می‌تواند ارزان تمام شود. باز هم مثل همه انواع مصنوعات چوبی انواع خارجی و ایرانی دارد. خارجی‌های آن گران تر است، نه به دلیل بهتر بودن جنس و تافته جدا بافته بودن؛ بلکه به دلیل اینکه چند دست واسطه به آن خورده.

  برای دیدن انواع میز ال سی دی اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: میز ال سی دی,

جلو مبلی
نویسنده : آرامش تاریخ : دو شنبه 26 فروردين 1398

نگاهی به انواع جلو مبلی

انواع جلو مبلی از لحاظ شکل، اندازه، سطح مقطع و مسائلی از این دست گوناگون می‌شود. معمولاً هر انسانی در مواجهه با اجناس مختلف واکنشی از خودش نشان می‌دهد. حالا ممکن است این واکنش کاملاً درونی باشد یعنی در یک نگاه ذهنش کالایی را بپسندد یا اینکه همان لحظه رد کند. این واکنش اولیه ذهن انسان در مقابل یک کالاست، جدا از این برای خرید یک کالا باید به نیاز هم دقت کرد. جدا از اینکه از شکل آن خوششان می‌آید یا نه، باید دقت کنید که آیا به ست مبلمان‌تان می‌آیدیا نه. یا این که جلو مبلی مناسبی برای حال یا پذیرایی شما هست یا خیر. تا همین چند سال پیش در ایران انواع جلو مبلی هایی مد بود که بسیار بزرگ بودند و تعداد میز عسلی آنها بسیار زیاد بود. به خاطر این که خانه‌ها بزرگتر بود و تعداد مبلمان بیشتر. معمولاً مهمان‌هایی که به خانه‌ها می‌آمدند بر اساس روابط و نوع معاشرت‌ها، بیشتر بودند. مهمانی اصولاً بیشتر از الان بود، دلایلش می‌تواند بسیار مختلف باشد. فشار اقتصادی حاکم بر مردم که در این یکی دو سال به شدت زیاد شده می‌تواند یکی از دلایل اصلی این عدم رفت و آمد ها باشد. یکی دیگر از دلایل این عدم رفت و آمد این است که خانه‌ها بسیار کوچک شده. خلاصه که در چند سال گذشته جلومبلی‌هایی بسیار محبوب بودند که تعداد میز عسلی‌های کوچک آن زیادتر باشد. اما اکنون هم تعداد آن کم شده و هم شکل آن بنا به مدرن بودن جلومبلی‌هایی که مد شده تفاوت زیادی پیدا کرده.


برای دیدن انواع جلومبلی های جدید اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: جلو مبلی,

سرویس خواب
نویسنده : آرامش تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397

راهنمای خرید سرویس خواب

 

اگر شما قصد خرید سرویس خواب دارید بهتر است آن را از جای خوب که بورس باشد تهیه کنید. اما چیزی که مهم‌تر از جای آن است که بورس باشد یا نباشد این است که از یک فروشنده بسیار دانا مشاوره بگیرید. یعنی کسی که شما را راهنمایی می‌کند تا سرویس خواب مورد علاقه‌تان را بخرید فردی باشد که در کار خود استاد است. تولید را می‌شناسد، جنس را به خوبی می‌شناسد و با چم و خم کار آشناست. علاوه بر آن خودش یک مصرف کننده حرفه‌ای باشد و مشکلات کار را بداند. شما را با همه واقعیت روبه‌رو کند، خوب است که راست بگوید. اگر ممکن است در آینده با سرویس خوابتان مشکلی داشته باشید به شما گوشزد کند تا اگر نتوان آن را از بین برد، حداقل خود را برای مقابله با آن آماده کنید. خرید از چنین فردی خیال آدم را راحت می‌کند، اصلاً وجود یک آدم راستگو همه جا نعمت است. از این حرفها که بگذریم مزیت خرید از یک آدم دانا این است که اول از همه نیاز شما را می‌سنجد. یعنی عوامل مختلف برای انتخاب شما را می‌فهمد، نیاز شما را به موقع تشخیص داده و بهترین پیشنهاد متناسب با نیاز و شرایط شما را بهتان می‌دهد. فرض بگیریم الان بنده فروشنده شما باشم، می‌خواهم به شما مشاوره دهم تا یک انتخاب عالی در زمینه خرید سرویس خواب داشته باشید. عواملی که روی انتخاب‌ها اثر می‌گذارد چند دسته است. برای بسیاری از ماها مخصوصاً در این زمانه که شرایط اقتصادی سخت است فیلتر اول ذهنی‌مان قیمت است. سعی می‌کنیم از بین سرویس خواب هایی که با جیبمان متناسب است زیباتر و پرکاربردتر را انتخاب کنیم. این بهترین کار است، مگر غیر از این است که هرچقدر پول بدهی آش می‌خوری؟ پس باید دقت کنیم که با پول مورد نظرمان بهترین آش ممکن را بخوریم. سرویس خواب ها بسته به اجناس و مصالحی که در آن استفاده می‌شود قیمتشان کم و زیاد می‌شود.



:: برچسب‌ها: سرویس خواب,

خرید مبلمان
نویسنده : آرامش تاریخ : شنبه 29 دی 1397

خرید مبلمان

نام یافت آباد تهران بیش از هر چیز با خرید مبل (مبلمان) پیوند خورده است. محله ای با چند پاساژ عظم که وسایل چوبی مورد نیازهر خانه را به نمایش و فروش می‌گذارد. این محله و همچنین اطراف آن سال‌ها بازار فروش و خرید این وسایل بوده است.

در بازار وسایل چوبی می توان از دو تا صدها میلیون تومان برای خرید مبل (مبلمان) هزینه کرد. بعضی از مبل‌ها آنقدر ارزان هستند که انگار با آب پارچه هایش را به هم چسبانده‌اند و برخی اینقدر گرانند که انگار از طلا ساخته شده‌اند.

علاوه بر مبل‌های تولیدی، ترکیه نیز در سال‌های گذشته توانسته بازار پر رونقی را به خودش اختصاص دهد. مبلمان استقبال یکی از همین برندهای ترک است که با قیمت بسیار زیادی در ایران خرید و فروش می‌شود. خرید و فروش اینترنتی مبلمان در ایران نیز اگرچه پاگرفته اما هنوز خیلی فعال نیست. برای مثال چوبکده یک برند خرید مبلمان است که در پایگاه اینترنتی خود امکان خرید مبلمان را فراهم کرده است. در وب سایت آنها کتابخانه، بوفه، میز تلویزیون و تخت نیز طبقه بندی شده و فروخته می‌شود.

سعی کنید از خرید مبلمان در شب عید فرار کند و برنامه سالانه نمایشگاه‌های مبل را در شهرتان پیدا کنید. برای مثال هرسال در تیر‌ماه نمایشگاه مبلمان در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می‌شود و درآن نمایشگاه تقریبا تمام شرکت‌های مهم تولیدی مبل حضور دارند. زمان برگزاری جشنواره‌ها سراغ خرید مبلمان بروید اما مطمئن شوید که همان مبلمانی را که در نمایشگاه گذاشته شده برایتان ارسال نکند. آن مبلمان در معرض گرد و خاک بوده و بازدیدکنندگان زیادی برای امتحان کردن مبل مدام روی آن نشسته‌اند و چهره مبل را از نویی انداخته اند.هنگام خرید مبلمان حتما مطمئن شوید که سیستم ارسال مبل را برایتان رایگان انجام می‌دهند. از سوی دیگر چک کنید که موقع ارسال آن را داخل محفظه های پلاستیکی به خانه شما انتقال می‌دهند.

نکاتی که باید پیش از خرید مبل بدانید

پیش از خرید مبل(مبلمان) عرض و طول سالن پذیرایی را اندازه بگیرید. اگر مبل‌ها برای خانه شما بزرگ باشد چاره ای جز گذاشتن چند صندلی آن در اتاق خواب ندارید. تصویری که ممکن است خیلی به مذاقتان خوش نیاید.

هنگام خرید مبلمان سعی نکنید آن را مو به مو با همه جزئیات خانه ست کنید. از مدل صندلی تک نفره مبل می توانید حاشیه ای برای پرده درست کنید. اگر مبلتان یک مدل ساده و بی‌طرح و نقش است، کوسن های رنگی روی آن بگذارید. سعی کنید تا جای ممکن پایه مبل را روی موکت یا سرامیک قرار دهید که به مرور زمان پایه، به فرش آسیبی نزند. این روزها بیشتر مبل‌های رایج در بازار ترکیب دو رنگ پارچه ساخته می‌شوند. برای همین دستتان برای ست کردن خانه باز است. اگر دنبال خرید مبلمان مدرن هستید برای کنار مبل آباژور می‌تواند چهره خانه را زیبا تر کند اما برای مبل سلطنتی یک ظرف میوه و یا گلدان کریستال و مسی جلوه دیگری به خانه می‌بخشد.

یکی از نکات خرید مبلمان این است که گروهی از رنگ‌ها و مدل‌های پارچه‌های مبلی در همه فروشگاه‌ها مشترک است. برای همین اگر مبلی خریدید که از ست میزناهارخوری آن خوشتان نیمده، با یادداشت کردن شماره مدل پارچه مبل می‌توانید دنبال خرید میزناهارخوری باشید. البته این هماهنگی بین پارچه‌های خارجی وجود ندارد. بنابراین وقتی مبلی خارجی می‌خرید سعی کنید از همان مغازه یا برند هم درخواست ست کردن میزناهارخوری را داشته‌باشید.

https://www.moblafra.com/Products-%D9%85%D8%A8%D9%84-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA%DB%8C-S5-1



:: برچسب‌ها: خرید مبلمان,

لاغری سریع
نویسنده : آرامش تاریخ : چهار شنبه 5 دی 1397

لاغری سریع اما صحیح با ۱۳ توصیه کابردی و مهم

تناسب اندام

لاغری سریع دغدغه‌‌ی افراد بسیاری است. باید چاق باشید تا بفهمید چاقی چه دردی است. شاید درباره‌ی رابطه چاقی و دیابت یا ارتباط بین چاقی و استرس چیزهایی شنیده باشید. بد نیست بدانید چاقی علاوه بر تأثیرگذاری بر سلامتی جسمی، روی ذهن و روان فرد نیز تأثیر منفی بر جای می‌گذارد. وقتی لباس مورد علاقه‌تان تنگ باشد، نتوانید مانند دیگران بدوید یا دائما نظرات منفی در مورد اندام‌تان بشنوید، به‌سرعت برای کاهش وزن ترغیب می‌شوید و به‌دنبال راههای کاهش سایز کمر و روش‌های لاغری بازو و … می‌گردید. اگر به‌دنبال لاغری سریع هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغرتر شوید، باید کاهش وزن‌تان سالم و بی‌خطر باشد. با ادامه‌ی مقاله همراه باشید تا ببینید برای لاغری سریع اما سالم چه باید کرد.

 

۱. غذاهای طبیعی و سالم مصرف کنید

تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری و بسته‌بندی‌شده خودداری کنید. نمک خاصیت نگهدارندگی دارد و این غذاها سرشار از نمک و در نتیجه سدیم هستند. مصرف زیاد سدیم برای سلامتی مضر است. بهتر است از غذاهای سالم و تازه‌ مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل (سبوس‌دار)، لبنیات و پروتئین های کم‌چربی استفاده کنید.

 

۲. مصرف نمک را کاهش دهید

 

 

اگر می‌خواهید چیزی برای میان‌وعده‌تان بخرید، مقدار نمک آن را از روی برچسب‌اش بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛ بنابراین اگر حتما خواستید که غذای فرآوری‌شده مصرف کنید، محصولات کم‌نمک‌تر را انتخاب کنید.

 

۳. یک فنجان قهوه یا چای بنوشید

 

 

روزتان را با یک فنجان قهوه آغاز کنید. کافئین موجود در قهوه ادرارآور بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلول‌های بدن‌تان را از آسیب‌‌ها محافظت می‌کند. اگر اهل قهوه نیستید، چای نیز با خواص مشابه گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید. بر اساس تحقیقات جدید چای سبز با افزایش سوخت و‌ ساز بدن موجب می‌شود در طول ۲۴ ساعت ۷۰ کالری بیشتر از پلاسیبو (استفاده از روش‌های درمانی صوری و تلقینی) سوزانده شود.

 

۴. مصرف نوشیدنی‌های شیرین را متوقف کنید

کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری دارد. نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های کاراملی به اندازه‌ی مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای حاوی پروتئین شما را سیر نمی‌کند؛ بنابراین تا حد امکان مصرف آبمیوه‌های پر از شکر، نوشابه و نوشیدنی‌های الکلی را متوقف کنید. با مصرف این نوشیدنی‌ها به بدن‌تان کالری بالایی می‌رسد، ولی باز هم به سرعت احساس گرسنگی خواهید کرد. در ضمن نوشیدنی‌های الکلی با متوقف کردن سوخت‌وساز چربی‌ها تأثیر بیشتری در اضافه وزن دارند.

 

۵. وزنه و دمبل بخرید

 

 

از پولی که برای خرید وزنه و دمبل می‌پردازید، هرگز پشیمان نخواهید شد. تمرینات قدرتی به افزایش حجم عضلات کمک می‌کند. افزایش حجم عضلات باعث می‌شود چه در زمان کار، چه در زمان استراحت، در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هر ۷ روز هفته کالری بیشتری بسوزانید. هر چه عضلات بیشتری داشته باشید، زودتر می‌توانید لاغر شوید. برای شروع از وزنه‌ها و دمبل‌های سبک‌تر استفاده و هفته‌ای سه یا چهار بار ورزش کنید. پس از مدتی از تغییراتی که در اندام‌تان به وجود می‌آید، شگفت‌زده می‌شوید.

 

۶. مصرف ادویه را افزایش دهید

 

 

مصرف ادویه های مناسب لاغری در کاهش وزن و لاغری سریع مؤثر است. «کپسایسین» ترکیبی است که در فلفل هندی (قرمز) و هالاپینو یافت می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود، بدن‌ هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کند که نتیجه‌ی آن افزایش سوخت‌وساز و افزایش کالری سوزی است. تندی غذا موجب می‌شود آن را با سرعت کمتری میل و زودتر احساس سیری کنید. سایر ادویه‌های مفید برای کاهش وزن عبارتند از زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و مرزنگوش (آویشن کوهی).

 

۷. به رختخواب بروید

 

 

شاید این عبارت به نظر خنده‌دار بیاید، ولی کم خوابی باعث افزایش وزن می‌شود. تحقیقات فراوانی نشان داده‌اند خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب‌ها، سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. همچنین وقتی که دیرتر به رختخواب بروید، احتمال اینکه به خوردن وسوسه شوید بیشتر است؛ بنابراین پاداش خواب کافی و به‌موقع، کمک به کاهش وزن است.

 

۸. غذای مصرفی خود را یادداشت کنید

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کسانی که غذای مصرفی‌شان را یادداشت می‌کنند (مخصوصا زمانی که در حال خوردن هستند) کاهش وزن بیشتری خواهند داشت. با نوشتن چیزهایی که می‌خورید، یادتان می‌ماند که دقیقا چه خورده‌اید. ممکن است در بعضی مواقع چیزهایی را که می‌خورید فراموش کنید، ولی با نوشتن همیشه جلوی چشم‌تان هستند و بهتر می‌توانید تغذیه‌تان را کنترل کنید.

 

۹. ورزش هوازی انجام دهید

 

البته فواید ورزش برای سلامتی انکارناپذیر است، اما فکر می‌کنید بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی چه موقع است؟ تمرینات ورزشی همیشه مفید و تأثیرگذار است، اما تأثیرش هنگام غروب دو چندان می‌شود. با سپری شدن روز و رسیدن به شب، سوخت‌وساز بدن آهسته‌تر می‌شود. سی دقیقه ورزش هوازی پیش از شام، سرعت سوخت‌وسازتان را افزایش داده و برای دو سه ساعتی آن را بالا نگه می‌دارد. همچنین با تمرین ورزشی، می‌توانید به کاهش استرس خود کمک کنید و با جلوگیری از پرخوری به وزن مناسب برسید.

 

۱۰. به خودتان گرسنگی ندهید

 

حذف وعده‌های غذایی و گرسنگی کشیدن راه مناسبی برای لاغری سریع و سالم نیست. اگر دغدغه‌های روزانه وقت کافی برای صرف وعده‌های غذایی را از شما دزدیده است، چیزهایی در خودرو یا میز کارتان نگه داشته و با مصرف‌شان از احساس گرسنگی جلوگیری کنید. اگر وعده‌ی غذایی خود را حذف کنید، در وعده‌های بعدی با دو برابر کردن غذا به سلامتی خود آسیب می‌زنید. همچنین گرسنگی سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. برای حل این مشکلات بهترین روش این است که روزانه سه وعده‌ی غذایی و دو میان‌وعده میل کنید و بین وعده‌های غذایی بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت وقفه نیفتد. کالری دریافتی را در وعده‌های غذایی خود پخش کنید. اگر ممکن است وعده‌های غذایی‌تان را فراموش کنید، روی تلفن همراه‌تان زنگ هشدار بگذارید.

 

۱۱. خوراکی‌های حاوی آب زیاد بخورید

برای اینکه بدن‌تان به درستی فعالیت کند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. یک راه مناسب برای تأمین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند. این مواد ازجمله منابع تأمین فیبر هستند و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری می‌شوند.

 

۱۲. غذاهای سرشار از مواد معدنی مصرف کنید

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به تعادل سدیم در بدن کمک کنند. غذاهای سرشار از پتاسیم مانند سبزیجات برگ سبز، اغلب غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مانند انواع کلم‌ها و مخصوصا گل کلم)، لبنیات کم‌چرب، مغزها و دانه‌ها دارای خواص متعددی هستند. این مواد غذایی در کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش بیماری‌های مزمن مانند دیابت مؤثرند.

 

۱۳. به تبلیغات پوچ و دروغین توجهی نکنید

قرص های لاغری زیادی در بازار وجود دارند. بعضی از این داروها ادعای کم کردن ۵ کیلو در ۱۰ روز را دارند. ممکن است ناامیدی شما را وسوسه کند تا به جای لاغری از طریق رژیم غذایی سالم به سراغ این داروها بروید، اما باید بدانید این داروها معمولا عوارض بدی به دنبال دارند و کاهش وزن‌شان در بیشتر مواقع باز می‌گردد. با رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی و سایر توصیه‌های موجود در این مقاله می‌توانید لاغری سریع و بی‌خطری داشته باشید

 



:: برچسب‌ها: لاغری سریع,

سفر عشق
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

پنجشنبه 3 آبان به سمت روستای زادگاه پدری حرکت کردم شب را در منزل پدر صبح کردیم و پس از نماز صبح بهمراه پدر به سمت مرز حرکت کردیم .برای صبحانه  موکب شهدای مدافع حرم بعد از خرم آباد توقف کردیم .برای نماز و نهار هم در یک موکب در اندیمشک توقف کردیم.جاده منتهی به پارکینگ پایانه مرزی چزابه  ترافیک سنگین بود مسیر 15 دقیقه ای را 1 ساعت در راه بودیم علت ترافیک هم تصادق چند خودرو باهم بود.بعد پارک ماشین  و نشانه گذاری برای یافتن مجدد آن، پیاده بسمت پایانه مرزی حرکت کردیم.تقریبا غروب آفتاب از گیتهای کنترلی ایران و عراق عبور کردیم و به محل توقف خودرو های کرایه ای عراقی رسیدیم.طبق برنامه قبلی قرار شد ابتدا به کاظمین بریم به همین خاطر دنبال ماشین های که به مقصد مورد نظر می رفتند گشتیم{اگر تا کنون از مرز زمینی به عراق نرفته اید باید وضعیت آنجا را تشریح کنم.یک محوطه وسیع  خاکی و بدون هیچ تابلو راهنمایی ، پر از انواع خودروها که بصورت کاملا نامنظم قرار دارند و اطلاع رسانی درباره مقصد توسط رانندگان یا کمک رانندگان انجام می شود .اکثر خودورها هم ون بود} یک راننده سواری پیشنهادداد تا با شصت هزار دینار ما را به مقصدبرساندبا حساب کتابی که انجام دادیم حدود 750 هزار تومان می شد.یک عراقی مسلط به زبان فارسی به ما توصیه کرد ابتدا به شهر العماره که مرکز استان میسان رفته و از آنجا به کاظمین برویم فلذا به توصیه وی عمل کرده و راهی العماره شدیم بعد از یک ساعت واندی به العماره رسیدیم به محض رسیدن ما باران تندی شروع به باریدن کرد. برای آنکه خیس نشویم وارد یک آرایشگاه مردانه شدیم در عرض چند دقیقه تمام خییابان و پیاده رو مملو از آب شد بطوریکه برای تردد باید تا زانو وارد آب شده و حرکت می کردیم. با توجه به فراسیدن شب و بارش تند باران خودرویی به مقصدمان نیافتیم و آرایشگر به ما پیشنهاد داد تا شب را در منزل وی صبح کنیم و صبح به سمت کاظمین حرکت کنیم.....



:: برچسب‌ها: سفر کربلا,

ّبعدش چی؟
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

یک ﺗﺎﺟﺮ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﯾﮏ ﺭﻭﺳﺘﺎیی در ﻣﮑﺰیک ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻗﺎﯾﻖ ﮐﻮﭼﮏ ﻣﺎﻫﯿﮕﯿﺮﻯ ﺍﺯ ﺑﻐﻠﺶ ﺭﺩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺗﻮﺵ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺎﻫﻰ ﺑﻮﺩ !
ﺍﺯ ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﭼﻘﺪﺭ ﻃﻮﻝ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﺪﺗﺎ ﺭﻭ ﺑﮕﯿﺮﻯ؟

ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ : ﻣﺪﺕ ﺧﯿﻠﻰ ﮐﻤﻰ !

ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ : ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺻﺒﺮ ﻧﮑﺮﺩﻯ ﺗﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺎﻫﻰ ﮔﯿﺮﺕ ﺑﯿﺎﺩ؟

ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ : ﭼﻮﻥ ﻫﻤﯿﻦ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﺍﻡ ﮐﺎﻓﯿﻪ !

ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ : ﺍﻣﺎ ﺑﻘﯿﻪ ﻭﻗﺘﺖ ﺭﻭ ﭼﯿﮑﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﻰ؟

ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ : ﺗﺎ ﺩﯾﺮﻭﻗﺖ ﻣﯿﺨﻮﺍﺑﻢ ! ﯾﮏ ﮐﻢ ﻣﺎﻫﯿﮕﯿﺮﻯ ﻣﯿﮑﻨﻢ ! ﺑﺎ ﺑﭽﻪﻫﺎﻡ ﺑﺎﺯﻯ ﻣﯿﮑﻨﻢ ! ﺑﺎ ﺯﻧﻢ ﺧﻮﺵ ﻣﯿﮕﺬﺭﻭﻧﻢ ! ﺑﻌﺪ ﻣﯿﺮﻡ ﺗﻮ ﺩﻫﮑﺪﻩ ﻣﯿﭽﺮﺧﻢ ! ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺘﺎﻡ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﺑﻪ ﮔﯿﺘﺎﺭ ﺯﺩﻥ ﻭ ﺧﻮﺷﮕﺬﺭﻭﻧﻰ ! ﺧﻼﺻﻪ ﻣﺸﻐﻮﻟﻢ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺯﻧﺪﮔﻰ !

ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ : ﻣﻦ ﺗﻮﯼ ﻫﺎﺭﻭﺍﺭﺩ ﺩﺭﺱ ﺧﻮﻧﺪﻡ ﻭ ﻣﯿﺘﻮﻧﻢ ﮐﻤﮑﺖ ﮐﻨﻢ ! ﺗﻮ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺎﻫﯿﮕﯿﺮﻯ ﺑﮑﻨﻰ ! ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﻣﯿﺘﻮﻧﻰ ﺑﺎ ﭘﻮﻟﺶ ﯾﮏ ﻗﺎﯾﻖ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﺑﺨﺮﻯ ! ﻭ ﺑﺎ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺍﻭﻥ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﻗﺎﯾﻖ ﺩﯾﮕﻪ ﻫﻢ ﺑﻌﺪﺍ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻣﯿﮑﻨﻰ ! ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﯾﮏ ﻋﺎﻟﻤﻪ ﻗﺎﯾﻖ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎﻫﯿﮕﯿﺮﻯ ﺩﺍﺭﻯ !

ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ : ﺧﺐ ! ﺑﻌﺪﺵ ﭼﻰ؟

ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ : ﺑﺠﺎﻯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎﻫﻰﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺑﻔﺮﻭﺷﻰ، ﺍﻭﻧﺎ ﺭﻭ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی ها ﻣﯿﺪﻯ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩﺕ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯿﮑﻨﻰ... ﺑﻌﺪﺵ ﮐﺎﺭﺧﻮﻧﻪ ﺭﺍﻩ ﻣﯿﻨﺪﺍﺯﻯ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﺍﺗﺶ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﻣﯿﮑﻨﻰ... ﺍﯾﻦ ﺩﻫﮑﺪﻩ ﮐﻮﭼﯿﮏ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺗﺮﮎ ﻣﯿﮑﻨﻰ ﻭ ﻣﯿﺮﻯ ﻣﮑﺰﯾﮑﻮ ﺳﯿﺘﻰ ! ﺑﻌﺪﺵ لس آنجلس ! ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭﻧﺠﺎ ﻫﻢ ﻧﯿﻮﯾﻮﺭﮎ... ﺍﻭﻧﺠﺎﺱ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎﻯ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﻫﻢ ﻣﯿﺰﻧﻰ... ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ : ﺍﻣﺎ ﺁﻗﺎ ! ﺍﯾﻨﮑﺎﺭ ﭼﻘﺪﺭ ﻃﻮﻝ ﻣﯿﮑﺸﻪ؟

ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ : ﭘﺎﻧﺰﺩﻩ ﺗﺎ ﺑﯿﺴﺖ ﺳﺎﻝ !

ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ : ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪﺵ ﭼﻰ ﺁﻗﺎ؟

ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﻫﻤﯿﻨﻪ ! ﻣﻮﻗﻊ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮐﻪ ﮔﯿﺮ ﺍﻭﻣﺪ، ﻣﯿﺮﻯ ﻭ ﺳﻬﺎﻡ ﺷﺮﮐﺘﺖ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺧﯿﻠﻰ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﻔﺮﻭﺷﻰ ! ﺍﯾﻨﮑﺎﺭ ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﻬﺎ ﺩﻻﺭ ﺑﺮﺍﺕ ﻋﺎﯾﺪﻯ ﺩﺍﺭﻩ !

ﻣﮑﺰﯾﮑﻰ : ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﻬﺎ ﺩﻻﺭ؟؟؟ ﺧﺐ ﺑﻌﺪﺵ ﭼﻰ؟

ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ : ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﻪ ﻣﯿﺸﻰ ! ﻣﯿﺮﻯ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺩﻫﮑﺪﻩ ﺳﺎﺣﻠﻰ ﮐﻮﭼﯿﮏ ! ﺟﺎﯾﻰ ﮐﻪ ﻣﯿﺘﻮﻧﻰ ﺗﺎ ﺩﯾﺮﻭﻗﺖ ﺑﺨﻮﺍﺑﻰ ! ﯾﮏ ﮐﻢ ﻣﺎﻫﯿﮕﯿﺮﻯ ﮐﻨﻰ ! ﺑﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻧﺖ ﺧﻮﺵ ﺑﺎﺷﻰ ! ﻭ... ﻣﮑﺰﯾﮑﯽ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ : ﺧﺐ ﻣﻦ ﺍﻻﻧﻢ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﻫﻤﯿﻨﮑﺎﺭﻭ ﻣﯿﮑﻨﻢ !!!

(شعری زیبا از اقبال لاهوری)

ﺳﺮﮔﺸﺘﻪ ﭼﻮ ﭘﺮﮔﺎﺭ ﻫﻤﻪ ﻋﻤﺮ ﺩﻭﯾﺪﯾﻢ
ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﻘﻄﻪ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ 


ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﻭ ﺩﻟﺒﺴﺘﻪ ی ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺎﺵ
ﺳﺮﮔﺮﻡ ﺧﻮﺩﺕ ﻋﺎﺷﻖ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺎﺵ

ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﻧﺨﻮﺭ ﺣﺴﺮﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﯼ
ﺭﺍﺿﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﭼﻨﺪ ﻗﻠﻢ ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺎﺵ

ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﺵ ﮐﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﺪ
ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺎﺵ

ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻗﺸﻨﮓ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﺑﯽ ﻏﻢ ﻭ ﻣﻨﺖ
ﻣﻨﺖ ﻧﮑﺶ ﺍﺯ ﻏﯿﺮ ﻭ ﭘﺮ ﻭ ﺑﺎﻝ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺎﺵ

ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﯽ ﮔﺬﺭﺍﻧﯽ
ﭘﺲ ﺷﺎﮐﺮ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻭ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺎش



:: برچسب‌ها: داستان جالب,

روز دوم سفر عشق
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

صبح بعد از صرف صبحانه و خداحافظی با اهالی منزل  به سمت ترمینال شهر العماره حرکت کردیم. ترمینال که نه یک گاراژ بزرگ که با بارش دیشب پر از آب شده بود و تردد در آن مشکل بود. پس از گفتگو با چند راننده با یک راننده به توافق رسیدیم و به سمت بغداد حرکت کردیم .حدود ساعت 11 به شهر بغداد رسیدیم شهر بغداد نسبت به سایر شهرهای عراق که قبلا دیده بودم تمیزتر بود از شهر بغداد با یک تاکسی به کاظمین رفتیم و پس از عبور از چندین گیت بازرسی به حرم کاظمین رسیدیم. من برای اولین بار مشرف می شدم حرم نسبتا خلوت بود و به راحتی زیارت کردیم و جایتان سبز!

در یک موکب مستقر شدیم و کمی استراحت کردیم برای نماز جماعت مغرب و عشا به حرم رفتیم و پس از نماز اعلام نمودند که امشب به روایتی شب شهادت امام رضاع است حرم کاظمین محل قبور مطهر پدر و پسر(امام موسی کاظم ع و امام جواد ع) امام رضا ع است که داخل یک ضریح و زیر دو گنبد طلایی قرار دارند و مراسم عزاداری برگزار شد. بعد از مراسم مجددا زیارت کردیم و به موکب بازگشتیم و پس از استراحت و خواب برای نماز صبح مجددا به حرم رفتیم و بعد از نماز صبح به سمت کربلا حرکت نمودیم ...



:: برچسب‌ها: سفر کربلا,

روز سوم سفر عشق
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

فاصله کاظمین تا کربلا 115 کیلومتر بود راننده ون با مسیر آشنا نبود به همین خاطر یک ساعت طول کشید تا از بغداد خارج شدیم.در این مسیر نیز پیاده روی بسمت کربلا در جریان بود و از شهر مسیب در فاصله 60 کیلومتری تا کربلا ،موکب هابه پا بود و چون در این مسیر بیشتر عراقی ها پیاده روی می کردند موکب ایرانی مشاهده نشد. از شهر مسیب به بعد ترافیک جاده سنگین شد .یکی از همسفران ما یک پزشک ایرانی بود که از طرف هلال احمر ایران و بطور داوطلب آماده بود .پدرم در راه سرفه میکرد که پزشک ایرانی تعدادی قرص آموکسی سیلین به وی داد و توصیه نمود در اولین فرصت یک معاینه کامل از ایشان انجام شود.حدود ظهر ترافیک به قدری سنگین شد که ترجیح دادیم پیاده شویم. 35 کیلومتر تا کربلا راه بود در یک موکب توقف کردیم نماز را خواندیم و نهارخوردیم بعد جند دقیقه ای براه افتادیم.مسیر تا کربلا دو باند جداگانه بود که باند رفت ترافیک پرحجم و مسیر برگشت خلوت بود و جالبتر اینکه در مسیر برگشت از کربلا تعدادی خودرو در خلاف جهت و بسمت کربلا در حرکت بودند ما پس از چند دقیقه ای پیاده روی بطرف باند برگشت رفته و سوار یک موتور وانت! (از همانها که در محدوده باز برای باربری استفاده می شود یک موتور سیکلت که به یک وانت کوچک تبدیل شده) و تا 30 کیلونتری و گیت بازرسی رفتیم . گویا تمامی خودروها فقط تا این گیت حق تردد داشتند و همه پیاده از گیت عبور می کردند بعد از گیت تعداد زیادی اتوبوس زائران را تا نزدیکی کربلا جابجا می کردند. در اتوبوس با یک عراقی که ساکن یکی از شهرهای استان بغداد بود هم کلام شدیم او نیز  مانند سایر عراقی ها درباره تاثیر تحریمها بر زندگی مردم  ایران سوال پرسید گویا درابن باره در رسانه های عراق زیاد صحبت شده بود . از اتوبوس پیاده شدیم تا حرم پنج شش کیلومتری راه بود پیاده راه افتادیم هوا رو به تاریکی بود  آقای مومنی را گم کردیم من وپدر کمی منتظر ماندیم ولی خبری نشد شارژ گوشی من تمام شده بود در یک موکب آنرا به شارژ زدم و برای نماز مغرب آماده شدیم بعد نماز گوشی را روشن کردم یک پیامک از طرف آقای مومنی بود که موقیتش را اعلام کرده بود وی را یافتیم و به مسیر ادامه دادیم .بعد از ساعتی در یک موکب خوابیدیم و ساعت 2 بیدار شدیم و بسمت حرم حرکت کردیم ... 



:: برچسب‌ها: سفر کربلا,

روز چهارم سفر عشق
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

بعد از یک ساعت پیاده روی گنبد طلایی حرم را دیدیم.نمی دانستیم حرم امام حسین ع است یا حرم حضرت عباس ع ، به هردو ایشان سلام کردیم کمی که جلوتر رفتیم متوجه شدیم که حرم حضرت عباس است. ازدحام جمعیت بسیار زیاد بود کفشداری و بخش امانات بسیار شلوغ بود به زحمت یک کلید یک کمد گرفتیم و کفشو کوله مان را داخل کمد جا دادیم و وارد حرم شدیم . اطراف ضریح مطهر بسیار شلوغ دستمان به ضریح نرسید .نماز صبح و زیارتنامه را خواندیم و به طرف بین الحرمین حرکت کردیم بقدری مسیر شلوغ بود که 40 دقیقه طول کشید تا به حرم امام حسین ع برسیم وارد حرم شدیم  از ترس گم کردن همراهان،  بار اول ، دستمان  به ضریح نرسید جایی را نشان کردیم و قرار گذاشتیم که بعد از زیارت به آنجا برگردیم. تک تک به زیارت رفتیم مرا که موج جمعیت به سمت ضریح هدایت کرد و بدون هیج فشار و اذیتی زیارت کردم . پدر و آقای مومنی هم با همین روش موفق به زیارت شدند.تحلیل من این بود که ضریح  شش گوشه امام حسین ع بزرگتر از ضریح حضرت عباس بود و عملکرد خدام سیدالشهداء در هدایت زوار بهتر از آنجا بود. بهرحال بعد از انجام اعمال زیارت  از خرم خارج شدیم .ساعت حدود 8 صبح بود.

پذر پیشنهاد داد که به تل زینبیه و خیمه گاه هم برویم . تَلّ زَینبیّه مکانی مُشرف به قتل‌گاه امام حسین (ع) است. در واقعه کربلا، زینب (س) از بالای آن، حال برادرش (حسین بن علی) را به هنگام جنگ نظاره می‌کرد. این مکان، در غرب حرم امام حسین ع قرار دارد .بعد مراجعه به آنجا فهمیدیم که درحال بازسازی است و به سمت خیمه گاه حرکت کردیم . مسیر بعلت تردد دسته جات عزاداری بسیار پرترافیک بودو به علت بارندگی ذو شب پیش هم پر آب! به زحمت خود به خیمه گاه (در محل برپایی خمیه‌های امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا بنا شده است.)رساندیم آنجا کمی خلوت تر بود. بعداز نماز و زیارت به طرف حرم حضرت عباس ع حرکت کردیم  تا کقش و کوله مان رابرداریم حدود ساعت 10 صبح به سمت نجف حرکت کردیم. ازدحام در خیابانهای کربلا هم زیاد بودو باید پیاده تا گاراژ می رفتیم تااز آنجا با ماشین به نجف برویم.بعد دو ساعت به گاراژ رسیدیم یک محوطه وسیع خاکی و طبق معمول بدون تابلو و راهنمایی که مقصد خودروها را یا باد سوال می کردی یا به داد شاگرد راننده گوش می دادی!جالب اینکه هیچ اتوبوس و ونی به سمت نجف نمی رفت .اتفاقی یک از تربلی باری  که مقصدش نجف بود را یافتیم و سوار شدیم...



:: برچسب‌ها: سفر کربلا,

روز چهارم سفر عشق 2
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

بعد 2 ساعت به نجف رسیدیم .راننده یک مرد سبیل دررفته داش مشدی بود! گفت که تا کوفه نیز خواهد رفت فاصله نجف تا کوفه 15 کیلومتر است . نردیک مسجد کوفه پیاده شدیم و بعد تحویل کوله وارد مسجد شدیم نسبتا خلوت بوداین مسجد محل شهادت حضرت علی ع است .مزار مسلم بن عقیل ، هانی بن عروه و مختار ثقفی نیز در این مسجد است.نماز ظهر و عصر را خواندیم. برای این مسجد اعمال و مناسک ذکر شده که تا غروب آفتاب بجا آوردیم . نماز مغرب و عشا را داخل مسجد خواندیم و به سمت نجف حرکت کردیم .بعذ از ورود به نجف به سمت حرم حرکت کردیم با توجه به خستگی بیش از حد و با توجه به اینکه از 2 صبح که بیدار شده بودیم قرار شد قبل از زیارت کمی استراحت کنیم با پرس وجو از چند زائر آدرس  به صحن فاطمه زهرا  س رفتیم این صحن بسیار وسیع در غرب حرم علوی قرار داشت که توسط مهندسان ایرانی طراحی و توسط کارگران و استادکاران ایرانی ساخته شده بود. البته هنوز تکمیل نشده بود .با زحمت چند پتو تحوبل گرفتیم و در حیاط صحن خوابیدیم . هوا سرد بود من و پدر آن شب سرما خوردیم قبل از اذان صبح بیدار شدیم و به سمت حرم حرکت کردیم در حیاط حرم نماز صبح را خواندیم و بعد از نماز  وارد حرم شدیم وجود برادران شیعه افغانی چشمگیر بود . بعد از زیارت حرم و خواندن زیارت نامه  و نماز زیارت ، به نیابت از مرحوم پدر بزرگم ، مادر ، خاله  ، همسر و همه اقوامی که التماس دعا گفته بودند نماز خواندم. با توجه به تجربه اندک من ، در حرم امام علی ع ، نسبت به سایر حرمهای شریف در عراق انسان احساس آرامش بیشتری داردو دل کندن از آن سخت است حدود ساعت 8 از حرم خارج شدیم و ببه سمت پایانه مسافربری حرکت کردیم....



:: برچسب‌ها: سفر کربلا,

روز پنجم سفر عشق
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

در ترمینال جنوبی سوار اتوبوس شدیم که مقصدش  مرز چذابه بود.مسافران اتوبوس کامل شدند و حرکت کرد.بعد از دو ساعت در یک موکب توقف کرد تا صبحانه بخوریم .در مسیر موکب ها زیادی بود و بعضا جند نفر وسط جاده ایستاده بودند و خودروهای عبوری را مجبور به توقف یا کاهش سرعت می کردند! کار بسیار خطرناکی بود برای ادای نذر! بعد صبحانه راننده درخواست کرایه کرد . کرایه دوازده هزار دینار یا 150 هزار تومان بود . مسافر بغل دستی من بر سر مبلغ کرایه با راننده زیاد جرو بحث کرد بطوری که راننده عصبانی شد و گفت که به ترمینال برمی گردد و نصف کرایه تعیین شده می گیرد.یک نفر اهوازی صندلی ردیف اول نشسته بود و نقش مترجم را داشت.از وی پرسیدیم مگر در ترمینال مبلغ کرایه تعیین نشده بود؟ گفت چرا همین مبلغ تعیین شده بود. از مسافر کناری پرسیدم پس بحث برای چیست؟ گفت که می خواهم چانه بزنم تا قیمت را پایین بیاورم! با تعجب گفتم وقتی کرایه تعیین شده دیگر چانه زنی چه معنی دارد؟! بعد با وی گفتم که اکنون جان 40 مسافر در دستان این راننده است اگر وی را عصبانی کنیم ممکن ایت حادثه ناگواری برای ما رخ دهد.بالاخره راضی شد و کرایه را پرداخت. در راه که بیشتر با وی صحبت کردم گفت که چند سال قبل تصادف شدیدی با خودرو داشته و بعداز آن کمی عصبی شده و هم اکنون نیز قرصهاس آرامبخش مصرف می کند. 

خلاصه برای نهارو نماز هم در یک موکب دیگر توقف کردیم . حدود 4 عصر به مرز رسیدیم . پس از انجام امور ویزایی و عبور از گیتهای کنترلی وارد خاک ایران شدیم و به سمت پارکینگ حرکت کردیم و سوار بر خودرو به سمت شهر دیار خود راهی شدیم. 

سفر پرخبر و برکت وپر تجربه بود .ان شاالله به زودی زوذ نصیب شما هم بشود.



:: برچسب‌ها: سفر کربلا,

تفاوت نسخه های مختلف مایکروسافت از قبیل RTM ,CTP , ... چیست؟
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

در حقیقت این اسامی به نوعی چرخه تولید یک محصول نرم افزاری را از ابتدا تا انتها ، یعنی از لحظه ای که قابل تست هستند تا لحظه ای که دیگر تست های خودشان را پس داده اند و آماده برای استفاده در محیط های کار واقعی هستند را به شما نمایش می دهد، در اصطلاح به این چرخه به زبان انگلیسی Software Release Lifecycle در فرهنگ لغت مایکروسافت گفته می شود ، هر چند که ما ایرانی هستیم و اساسا در خصوص نوع محصول حرف چندانی نمیزنیم و فقط منتظر ارائه نسخه نهایی و کرک شده هستیم اما بهتر است اطلاعاتی در خصوص این موارد هم داشته باشیم . خوب به معرفی این نوع چرخه و شیوه نامگذاری آنها میرسیم. 

1-Common Technology Preview یا نسخه CTP


نسخه های CTP بصورت ویژه در محصولات شرکت مایکروسافت دیده می شود ، CTP یعنی این محصولی که شرکت ارائه داده است صرفا یک پیش نمایش یا بهتر بگوییم یک رونمایی از تکنولوژی جدیدی است که شرکت مایکروسافت در حال ایجاد آن می باشد . این محصول را قبل از ارائه نسخه بتای محصول ارائه می دهند و معمولا برای دریافت بازخورد از افرادی است که با این نرم افزار جدید می خواهند کار کنند ، معمولا کدهای نرم افزاری که در این مرحله ارائه می شود بسیار ناقص می باشد و دارای باگهای زیادی در خود می باشد ، شاید بتوانیم بگوییم که نرم افزار در مرحله CTP در مرحله Develop یا توسعه قرار دارد . این نوع ارائه محصول را می توانیم به عنوان محصول آلقا هم نام ببریم که مایکروسافت معمولا محصولات با این نسخه را بصورت عمومی برای دانلود همگانی در وب سایت خود قرار می دهد. 

2-Release Candidate یا RC


نسخه های RC در حقیقت تا حد زیادی مشابه نسخه های CTP هستند اما نسبت به نسخه CTP باگ ها و مشکلات کمتری دارند ، معمولا محصولاتی که از نسخه CTP خارج می شوند و به مرحله RC میرسند ، کاندید این هستند که به یک محصول قابل اتکا و قابل استفاده برای عموم در بیایند . محصولاتی که در قالب نسخه RC ارائه می شوند معمولا شانس بسیار کمی در اضافه شدن امکانات جدید به خود در مدت زمان ارائه نسخه RC و RTM دارند و معمولا تنها اصلاحاتی که در این بین بر روی اینگونه محصولات انجام می شود اصلاحات مربوط به باگ هایی است که در این دور مرحله پیدا شده است. 

3-Released To Manufacturer یا RTM


نسخه RTM را میتوانیم همان نسخه ای معرفی کنیم که شما در نهایت در قالب CD یا DVD خریداری کرده و از آن در محیط واقعی کار استفاده میکنید . هرگاه محصولی را در فروشگاه بصورت بسته بندی از مایکروسافت مشاهده کردید قطعا از نسخه RTM آن محصول می باشد ( البته نه در ایران ) ، زمانی که یک پروژه به نقطه نتیجه گیری نهایی و استفاده در محیط های عملیاتی برسد به اصطلاح به آن نسخه از نرم افزار نسخه Gold یا طلایی گفته می شود که در اینجا ما آن را با نسخه RTM شناسایی می کنیم . اما فراموش نکنید که همه محصولاتی که در قالب RTM ارائه می شوند حتما در قالب CD یا DVD موجود نیستندو روش های متفاوتی برای ارائه آنها وجود دارد. 

چرخه تولید نرم افزار در مایکروسافت



4-Released To Web یا RTW


این نسخه از نرم افزارها تا جاییکه من در اینترنت جستجو کردم ، معمولا شیوه ارسال یا منتقل کردن نرم افزارهایی را نشان میدهند که می توان آنها را تا حدودی با RTM مقایسه کرد ، مایکروسافت نسخه های جدید آنها را برای دانلود در وب سایت خود قرار می دهد ، برای مثلا انواع نسخه های مختلف نرم افزار مرورگر وب Internet Explorer می تواند در قالب نسخه RTW منتشر می شوند و یا نرم افزار برنامه نویسی ASP.NET MVC به هنگام تمکیل شدن در قالب RTW یا متتشر شده در وب ارائه می گردد. من اطلاعات دقیقتری در خصوص این نوع نسخه از نرم افزارهای مایکروسافت بدست نیاورده ایم و خوشحال می شوم دوستان در این خصوص تجربیات و دانش خودشان را به اشتراک بگذارند. 

5-Fully Supported Out-of-Band release یا OOB


این نسخه از محصولات در قالب یک محصول یا یک چارچوب نرم افزاری مشخص ارائه نمی شوند یا بهتر بگوییم بخشی از Framework ای که ما بر روی سیستم خود نصب می کنیم نمی باشد ، برای مثال شما یک امکان یا ویژگی بسیار جالب در نرم افزارهای برنامه نویسی مایکروسافت دارید اما این به عنوان جزئی از یک بسته کامل در اختیار شما قرار نمیگیرد و به نوعی بصورت ماژولار در اختیار کاربران قرار میگیرد ، با اینکه در محصول اصلی وجود ندارد اما به محض نصب شدن بصورت کامل توسط نرم افزار اصلی پشتیبانی می شود ، شما می توانید این نسخه از نرم افزارها را براحتی از تیم پشتیبانی مایکروسافت بصورت علاوه بر سازمان درخواست کنید. از نمونه این نسخه از نرم افزارها میتوانیم به Atlas اشاره کنیم که ابتدا با این نام و بصورت یک ماژول معرفی شد و سپس به Ajax تغییر نام داده و در محصول .Netframework 3.5 بصورت خودکار اضافه شد. 

6-Original Equipment Manufacturer یا OEM


محصولات نوع OEM همانطوری که از نامشان پیداست برای شرکت های خاصی تولید و ارائه می شوند ، برای مثال شرکت Dell تولید کننده لپ تاپ است و در روز 10000 عدد لپ تاپ تولید میکند ، منطقی نیست که این شرکت برای هر کدام از لپ تاپ هایی که درست می کند یک CD یا DVD سیستم عامل خریداری کند ، در اینجاست که شرکت Dell با شرکت مایکروسافت قرار داد بسته و سیستم عامل را بصورت لایسنس دار ویژه لپ تاپ های خود برای نصب به تعداد معینی خریداری میکند که به این نوع سیستم عامل ها که معمولا به هنگام خرید تجهیرات بر روی آنها نصب شده است محصولات نوع OEM گفته می شود. 

منبع: سابت مایکرو سافت

نویسنده : محمد نصیری 



:: برچسب‌ها: نسخه های مایکروسافت,

نیایش
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

اينها را به نيت آن ننوشته ‏ام كه كسي بخواند، و بر من رحمت آورد، بلكه نوشته ‏ام كه قلب آتشينم را تسكين دهم، و آتشفشان درونم را آرام كنم.

هنگامي كه شدت درد و رنج طاقت ‏فرسا مي‏شد، و آتشي سوزان از درونم زبانه مي‏كشيد و ديگر نمي‏توانستم آتشفشان وجود را كنترل كنم، آنگاه قلم به دست مي‏گرفتم و شراره‏ هاي شكنجه و درد را، ذره‏ ذره از وجودم مي‏كندم و بر كاغذ سرازير مي‏كردم… و آرام ‏آرام به سكون و آرامش مي‏رسيدم.

آنچه در دل داشتم. بر روي كاغذ مي‏نوشتم و در مقابلم مي‏گذاشتم، و در اوج تنهايي، خود با قلب خود راز و نياز مي‏كردم، آنچه را داشتم به كاغذ مي‏دادم و انعكاس وجود خود را از صفحه مقابلم دريافت مي‏كردم، و از تنهايي به در مي‏آمدم

اينها را ننوشته‏ ام كه بر كسي منت بگذارم، بلكه كاغذ نوشته ‏ها بر من منت گذاشته ‏اند و درد و شكنجه درونم را تقبل كرده‏ اند

اينجا، قلب مي‏سوزد، اشك مي‏جوشد، وجود خاكستر مي‏شود، و احساس سخن مي‏گويد.

اينجا، كسي چيزي نمي‏خواهد، انتظاري ندارد، ادعايي نمي‏كند… فرياد ضجه‏اي است كه از سينه‏اي پر درد به آسمان طنين‏ انداخته و سايه‏ اي كم‏رنگ از آن فريادها بر اين صفحات نقش بسته است.

چه زيباست؛ راز و نيازهاي درويشي دل‏سوخته و نااميد در نيمه‏ شب، فرياد خورشان يك انقلابي از جان گذشته در دهان اژدهاي مرگ،

اعتراض خشونت ‏بار مظلومي، زير شمشير ستمگر،

اشك سرد يأس و شكست بر رخساره زرد دل‏شكسته ‏اي در ميان برادران به خاك و خون غلتيده،

فرياد پرشكوه حق، هر حلقوم از جان گذشته‏ اي عليه ستم‏گران روزگار.

چه خوش است؛ دست از جان شستن و دنيا را سه‏ طلاقه كردن،

از همه قيد و بند اسارت حيات آزادشدن،

بدون بيم و اميد عليه ستم‏گران جنگيدن،

پرچم حق را در صحنه خطر و مرگ برافراشتن،

به همه طاغوت‏ها نه گفتن،

با سرور و غرور به استقبال شهادت رفتن.

جايي كه ديگر انسان مصلحتي ندارد تا حقيقت را براي آن فدا كند، ديگر از كسي واهمه نمي‏كند تاحق را كتمان نمايد

آنجا، حق و عدل، همچون خورشيد مي‏تابد و همه قدرت‏ها، و حتي قداست‏ها فرو مي‏ريزند، و هيچ‏كس جز خدا  فقط خدا- سلطنت نخواهد داشت.

من آن آزادي را دوست دارم، و از اينكه در دوره‏ هاي سخت حيات آن را تجربه كرده ‏ام خوشحالم، و به آن اخلاص و سبكي و ايثار، و لذت روحي و معراج كه در آن تجربه ‏ها به آدمي دست مي‏دهد حسرت مي‏خورم...

.گزيده ‏اي از راز و نيازهاي دست‏ نوشته دکتر چمران

 



:: برچسب‌ها: دکتر چمران,

آرامش و آسایش
نویسنده : آرامش تاریخ : 28 آذر 1397

آرامش چیست؟ در فرهنگ لغت معین آرامش به: آرمیدن، فراغت، صلح، آشتی، ایمنی و امنیت معنا شده است.

اما اینکه منشا اصلی آرامش کجاست ؟ منشا اصلی آرامش در درون ما انسانها قرار دارد و در واقع یک حس درونی میباشد.گرچه عوامل محیطی و بیرونی هم بر آن تاثیر گذار هستند.

مقدمه ای بر آرامش درون:

اجازه بدید در همین ابتدا با ذکر یک سوال از شما این مبحث مهم را باز کنم. آیا تا به حال در مسابقه ی طناب کشی شرکت کرده اید؟ یا اینکه به تماشای چنین مسابقه ای نشسته اید؟ در این مسابقه هر دو طرف انرژی زیادی را صرف میکنند، اما با این حال تحرک زیاد و حرکت زیادی را ما شاهد نیستیم و در واقع از جایشان زیاد تکان نمیخورند. عدم آرامش یا به اصطلاح داشتن تناقض  چه در وجود ما و چه با فرد دیگری، دقیقا مثل بازی طناب کشی است، یعنی انرژی زیادی را از ما میگیرد و هیچگونه پیشرفتی، در واقع به وجود نمی آید.

تناقض در وجود انسانها معمولا میان بخش خودآگاه و ناخودآگاه ذهن تان رخ می دهد. به عنوان مثال زمانی که بخشی از وجود شما (ناخودآگاه) تمایل به انجام کاری دارد مثل مصرف مواد و بخش آگاه شما با این کار مخالفت دارد، در این حالت آرامش شما از بین رفته و شما دچار یک تضاد شدید در وجودتان میشوید.

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چه تفاوتی ما بین آرامش و آسایش وجود دارد. همانطوری که در تعریف آرامش خدمتتان عرض شد آرامش یعنی: آرام گرفتن، راضی شدن و …

ولی آسایش یعنی: راحت، استراحت، آسانی، آسودگی و…..

اما تفاوت بین اید دو واژه در این است که همانطوری که اشاره شد، آرامش به یک حالت روحی و روانی و یک حالت درونی اطلاق میگردد که نتایج آن را میتوان در بیرون از خود مشاهده کرد. ولی آسایش بیشتر به جنبه رفاه و راحتی و امکانات بیشتر در جهت تسیل در امور زندگی به کار میرود که بیشتر جنبه بیرونی دارد و یک حالت ابزار بیرونی است برای داشتن زندگی راحت تر.

اما مشکل از آنجایی شروع میشود که ما به علت داشتن زندگی ماشینی و زندگی های مدرن معمولا بیشتر به سمت آسایش در حرکت هستیم تا آرامش و حتی خیلی از اوقات این دو واژه متفاوت را با هم، هم ردیف و یکی میپنداریم که این خود اشتباهی فاحش است. البته این بدان معنی نیست که ما نباید به دنبال آسایش در زندگیمان باشیم، برعکس آسایش میتواند روند زندگی را برای ما تسهیل کرده و لذتهای آنی خوبی را هم به همراه داشته باشد، ولی اشکال کار از آنجایی شروع میشود که ما بیشتر اوقات آرامشمان را فدای آسایشمان میکنیم که این خود زمینه ساز انواع و اقسام مسائل و مشکلات در زندگی ما میشود و ما باید با تدبیری درست این موضوع را  راهبری کنیم.

به عنوان مثلا فرض کنید که شخصی که دارای یک حقوق متوسطی میباشد، برای خرید یک خودروی گرانقیمت اقدام میکند، و برای تهیه وجه خرید این خودرو مجبور به گرفتن وام و اضافه کاری های زیادتر از حد توان خود میشود، خود این عامل باعث کم شدن روابط این شخص با خانواده و دوستان خویش وهمچنین کم تر شدن تفریحات وی و همچنین فشار مضاعف روحی و جسمی بر او شده و پس از گذشت اندک زمانی به بیماری های روحی و جسمی متعددی مبتلا میگردد. در اینجا میبینیم که این شخص آرامش خویش را فدای آسایشش کرده و متحمل خسارات بس جبران ناپذیری در این ارتباط میگردد.

و متاسفانه این مسئله در جامعه امروز ما بسیار شایع میباشد.



:: برچسب‌ها: آرامش و آسایش,

مد و فشن
نویسنده : آرامش تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1397

۴۰توصیه برتر مد و فشن در تمام طول تاریخ! (قسمت دوم)

در بخش قبلی این مطلب 20 توصیه برتر در دنیای مد و فشن را خواندید، توصیه‌هایی از  معروف‌ترین استایلیست‌ها یا طراحان لباس ستاره‌های هالیوودی. این‌های توصیه‌های ساده و کوچکی‌ست که می‌تواند تغییرات عمده در استایل و تیپ شما ایجاد کند.

20 توصیه دیگر از دنیای مد و فشن را اینجا بخوانید.

 

توصیه بیست و یکم مد و فشن: طرح پلنگی داشته باشید

پلنگی طرح موردعلاقه شما نیست؟ حتما پلنگی مناسب خودتان را پیدا نکردید! هر کس با هر سلیقه‌ای حتما یک طرح پلنگی پیدا می‌کند که می‌تواند عاشقش باشد! اما چرا؟

پلنگی‌ها همیشه مورد علاقه استایلیست‌های معروف هستند، حالا می‌خواهد یک اکسسوری کوچک مثل شال و روسری باشد یا یک جفت کفش پاشنه بلند شیک پلنگی یا تکه‌های بزرگتر استایل مثل پیراهن، بلوز یا حتی شلوار!

آن‌ها خیلی ساده هر استایلی را گران قیمت‌تر و خاص‌تر نشان می‌دهند.

توصیه بیست و دوم مد و فشن: طرح‌دارها را با هم بپوشید

ست کردن چند تکه و لباس طرح دار در یک استایل، می‌تواند پراز ریزه‌کاری و ترفندهای حرفه‌ای باشد، اما همیشه لازم نیست برای ست کردن طرح دارها یک استایلیست حرفه‌ای باشید، کافیست از یکی از دو راه زیر بروید:

  • از طرح‌های متفاوت با ترکیب رنگ‌های مشابه استفاده کنید
  • یک تکه با طرح‌های درشت را با تکه دیگر با طرح‌های ریز و ظریف ست کنید

توصیه بیست و سوم مد و فشن: بر ترس از رنگ‌ها غلبه کنید

رنگ‌های طبیعی زیبایی خاص و گرایی بالایی دارند، مشکی، طوسی، سرمه‌ای، کرم و استخوانی و … اما باید بر ترس از رنگ‎ها هم غلبه کرد!

برای شروع رنگ خاص و گیرا مثل زرد، نارنجی یا بنفش جیغ یا هر رنگ مورد علاقه دیگری را انتخاب کنید، بعد آن را با بخش‌های دیگر تیپ خودتان در رنگ‌های طبیعی کامل کنید.

توصیه بیست و چهارم مد و فشن: از مدل‌های مردانه استفاده کنید

شلوارهای پارچه‌ای، کت و شلوار مجلسی زنانه، شلوار جین بوی فرند و شومیزهای گشاد جذاب و بسیاری از مدهای بانمک و خاص زنانه از دنیای لباس‌های مردانه گرفته شده‌اند، پس شما هم می‌توانید در دنیای مد مردانه تجربه‌های تازه داشته باشید.

کلاه شاپو را امتحان کنید، یک نیم بوت چرم جسورانه انتخاب کنید و با به هم ریختن قواعد مد یک استایل خاص و جذاب بسازید.

توصیه بیست و پنجم مد و فشن: با خیاطتان دوست شوید

“خیاط شما یکی از دوست‌های صمیمی‌تان است!” اگر می‌خواهید لباس‌های خوش فرم و کاملا متناسب با خودتان داشته باشید، هیچ چیزی مثل دوست بودن با یک خیاط حرفه‌ای موثر نیست. کوتاه کردن و تغییر فرم لباس‌ها را با خیال راحت به او بسپارید و یک کمد پر از لباس‌های متناسب و خوش فرم داشته باشید.

توصیه بیست و ششم مد و فشن: یک تکه غافلگیرکننده به لباس‌هایتان اضافه کنید

اگر لباس‌های ساده را با هم ست می‌کنید، یک تکه غافل‌گیرکننده متفاوت به آن‌ها اضافه کنید، مثلا روی یک ست لباس مشکی از یک جفت کفش قرمز  یا زرد ، یک کیف دستی خاص یا شال رنگی استفاده کنید.

توصیه بیست و هفتم مد و فشن: روی اکسسوری‌ها سرمایه‌گذاری کنید

اگر نمی‌خواهید پولتان را صرف خرید لباس‌های تازه کنید اما دوست دارید حال و هوای تازگی را به کمد لباس‌هایتان بدهید، روی اکسسوری‌ها حساب کنید. یک جفت کفش یا یک کیف زنانه تازه بخرید یا چیزهای کوچک‌تر مثل چند انگشتر یا یک گردنبند رو لباسی خاص.

توصیه بیست و هشتم مد و فشن: لباس‌های تنگ و گشاد را ترکیب کنید

دوست دارید تناسب را در استایل خودتان رعایت کنید؟ لباس‌های تنگ و گشاد را با هم ترکیب کنید، مثلا یک شلوار سندبادی را با تاپ ساده تنگ بپوشید یا یک بلوز یا تونیک آزاد را با لگینگ یا شلوار جذب زنانه ست کنید. برای این کار بیش از هر چیز لازم است به فرم بدنتان خودتان آگاهی داشته باشید.

توصیه بیست و نهم مد و فشن: گوشواره‌های میخی را دریابید

فرقی نمی‌کند یک مدل گوشواره بدلی انتخاب کنید یا طلا؛ گشواره‌های میخی با ظرافت خاصی که دارند، می‌توانند در هر استایلی جا بگیرند در عین حال که دست و پاگیر نیستند.

علاوه بر آن اگر در کنار گوشواره از زیورآلات دیگر استفاده می‌کنید، گوشواره‌های میخی این ویژگی را دارند که بیش از اندازه تیپ شما را شلوغ نمی‌کنند و خیلی ساده در کنار زیورآلات دیگر مثل گردنبند، دستبند، ساعت و … می‌نشینند.

توصیه سی‌ام مد و فشن: به فاق شلوار توجه کنید

فاق شلوار نکته‌ای است که نباید نادیده گرفت! شلوارهایی با فاق خیلی کوتاه می‌توانند به یک اشتباه بزرگ در استایل شما تبدیل شوند! پس به ویژه وقتی یک شلوار جین انتخاب می‌کنید به فاق آن توجه داشته باشید.

فاق شلوار را هماهنگ با فرم اندام خودتان انتخاب کنید، علاوه بر آن لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید نیز باید با مدل  و فاق شلوار شما متناسب باشد.

توصیه سی و یکم مد و فشن:  از استایل‌های محبوبتان یک آلبوم شخصی بسازید

هر بار که از خانه بیرون رفتید و کسی از تیپ شما تعریف کرد، یک عکس با همان تیپ و لباس‌ها بگیرید! دفعه بعدی که برای انتخاب لباس عجله داشتید کافی‌ست نگاهی به این عکس‌ها بیاندازید و بعد انتخاب بهترین‌ها ساده‌تر می‌شود!

توصیه سی و دوم مد و فشن: به جای سن و سال به فرم اندام خودتان توجه کنید

سن و سال یک عدد است، به ویژه وقتی لباس انتخاب می‌کنید! گاهی لازم است بدون توجه به عددهای داخل شناسنامه لباس انتخاب کنید، اما همیشه متناسب با فرم بدن خودتان لباس‌ها را انتخاب کنید.

توصیه سی و سوم مد و فشن: لباس‌های سفید را در نور بررسی کنید

لباس‌های سفید به ویژه لباس‌های توری و نازک سفید، در نور بدن نما هستند. پس اگر یک تی شرت یا پیراهن سفید انتخاب می‌کنید همیشه یک بار آن را در نور بررسی کنید و مطمئن شوید لباس‌های زیری که با آن می‌پوشید مناسب است.

توصیه سی و چهارم مد و فشن: یک اکسسوری خیلی خاص را در مرکز قرار دهید

اگر لباس مجلسی شما یک پیراهن ساده مشکی رنگ یا چیزی شبیه به آن است یا اگر میخواهید در تیپ مجلسی خودتان یک بخش چمگیر و خاص اضافه کنید، به زیورآلات فکر کنید. گوشواره یا گردنبند یا یک اکسسوری خاص مثل کیف یا کفش پاشنه بلند، یکی از آن‌ها را با یک طرح درخشان و سنگ‌های براق انتخاب کنید و بگذارید در مرکز توجه استایل شما باشد.

توصیه سی و پنجم مد و فشن: در تخفیف‌ها با دقت خرید کنید

یک تخفیف ویژه یک فرصت طلایی خرید است، سورجمعه دیجی استایل یا تخفیف‌های فصلی آن قیمت‌های وسوسه‌کننده‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهد اما برای اینکه بهترین خرید را در تخفیف‌ها داشته باشید، لازم است از قبل بدانید دقیقا دنبال چه هستید و آنچه که انتخاب می‌کنید چقدر برایتان کارایی دارد.

توصیه سی و ششم مد و فشن: کمربند ببندید

کمربندها می‌توانند هر لباسی  را کامل کنند، یک پیراهن ساده مجلسی یا یک شلوار جین فاق بلند؛ یک کمربند چرم خاص انتخاب کنید یا با یک کمربند رنگی زنانه به لباس‌های ساده، چاشنی جذابیت اضافه کنید.

توصیه سی و هفتم مد و فشن: این ضروری‌های کوچک را داشته باشید

چند سنجاق قفلی، گیره مو، دئودورانت و سوزن ته گرد و اسفنج آرایشی برای از بین بردن لکه‌های ناشی از اسپری، چیزهایی است که به ویژه در مهمانی‌ها باید همراهتان داشته باشید. آن‌ها در شرایط ضروری به کارتان می‌آیند.

توصیه سی و هشتم مد و فشن: همیشه درجه یک لباس بپوشید

یک استایل راحت می‌خواهید که در طول روز دست و پا گیر نباشد؟ حتی در این صورت هم باید بهترین‌ها را کنار هم بچینید. هیچ وقت به خاطر وقت کم برای انتخاب لباس یا راحتی بی‌خیال شیک بودن استایل‌تان نشوید! اگر لازم است از شب قبل درباره لباس‌های فردا تصمیم بگیرید یا با چند اکسسوری ساده یک تیپ معمولی را به یک انتخاب خاص تبدیل کنید.

توصیه سی و نهم مد و فشن: اگر به شما می‌آید، چند تا بخرید!

البته که باید در لباس‌ها تنوع به خرج داده و تازه‌ها را امتحان کرد. اما  اگر چیزی به شما می‌آید، در یک لباس واقعا احساس راحتی می‌کنید، پیراهنی دارید که اندام شما را زیباتر نشان می‌دهد، در خرید بعدی همان مدل را تکرار کنید! به این ترتیب همیشه در کمدتان چیزی دارید که مطمئنید به شما می‌آید.

توصیه چهلم مد و فشن: یک کفش پاشنه باریک به کارتان می‌آید

همیشه یک کفش پاشنه بلند با فرم پاشنه‌های باریک داشته باشید. کفش‌های پاشنه بلند ظریف که با نام pump شناخته می‌شوند بیشتر از هر مدل پاشنه دیگری می‌توانند پاها را کشیده و استایل شما را ظریف و زنانه نشان دهند، بعلاوه اینکه به بیشتر لباس‌های مجلسی می‌آیند.

اگر دوست دارید مثل یک استایلیست حرفه‌ای از دنیای مد و فشن سردرآورید و به تمامی قوانین ریز و درشت آن برای یک تیپ خاص و درخشان آگاه باشید، مجله اینترنتی دیجی‌استایل را دنبال کنید!



:: برچسب‌ها: مد و فشن,

ایده های کار در منزل
نویسنده : آرامش تاریخ : دو شنبه 28 آذر 1397

50 ایده کار آفرینی در منزل برای خانم ها

این 50 ایده کار در منزل مربوط میشه به قبل  ، با یک ایده ناب و جدید در خدمتتان هستم .

به همین دلیل نام این مطلب را می گذاریم :

50 + 1 ایده کار آفرینی در منزل برای خانم ها

دوستان من شرایط اقتصادی کشور در سال 1397 دچار تغییرات اساسی شده است .

متاسفانه به دلیل تحریم ها و افزایش قیمت دلار راه اندازی کسب و کار سخت تر از قبل شده است .

چرا که هزینه ها به شدت افزایش داشته و رفتار خریدار در حال تغییر است .

اگر در سال 1395 بودیم پیشنهاد می کردیم بروید از جهاد کشاورزی مجوز بگیرید و کارگاه های بسته بندی حبوبات راه اندازی کنید

70 درصد افرادی که این کار را کردند سود خوبی شاملشان شد .

اما امسال چطور ؟ در سال 1398 چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

من سال 1398 را سال عطف مالی برای کار آفرینان پیش بینی می کنم

کسانی که با موج تغییرات هم سو باشند تضمین می کنم درآمدشان چندین برابر شود

اما افرادی که مانند سال های گذشته کسب و کارشان را ادامه دهند دیر یا زود باید خبر تعطیلیشان را شنید .

اگر سال 1396 روزی 100 تومان از بسته بندی خشکبار نصیبتان میشد

به احتمال زیاد اگر در کسب و کار خود تغییری ایجاد نکنید 100 هزارتومانتان به زیر 50 هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد .

اما چاره چیست ؟ چکاری را باید انجام داد ؟

تحریم ها برای اقتصاد و مردم خیلی بد است رکود اقتصادی و افزایش قیمت دلار آثار زیان باری دارد

اما فراموش نکنیم هیچ چیز سیاه مطلق نیست ، هیچ چیز بد مطلق نیست !

همین تحریم ها و افزایش نرخ دلار باعث افزایش درآمد خیلی ها شده است .

خیلی ها درآمدشان در نیمه دوم سال 1397 دو برابر تا سه برابر شده

بگذارید با یک مثال موضوع را روشن کنم :

فرض کنید شما در تولید عروسک در منزل مهارت دارید

من در این مطلب راهی رو پیشنهاد می دهم که همین عروسک را بیش از 700 هزار تومان بفروشید !!

در این راه هرگز نیاز به بازاریابی ندارید چرا که بیشمار مشتری جنس شما را می بینند .

بنابراین وظیفه شما فقط تولید عروسک و ارسال به مشتری هست هرچه بیشتر تولید کنید درآمدتان بیشتر می شود .

ممکن است شما عروسک ساز نباشید هر رشته با هر تخصص که داشته باشید می توانید شروع کنید .

به عنوان مثال مترجم زبان انگلیسی هستید یا برنامه نویس یا گرافیست یا هیچ تخصصی ندارید

من به شما آموزش می دم که چطور می توانید درآمد داشته باشید .

یک سری وب سایت های خارجی مانند

  • amazon
  • ebay
  • و…

هستند که شما می توانید محصولتان را در خانه تولید کنید و در این سایت ها به افراد خارجی مانند ( امریکایی ها انگیسی ها و … ) بفروشید یعنی محصولتان را به دلار بفروشید در حالی که هزینه به ریال است !!!

هرگز این کار سختی نیست !!

ممکن است فکر کنید ایران تحریم است چطور همچین چیزی ممکن می شود ؟

ما در فایل آموزشی دلار در منزل به شما یاد می دهیم :

  • چطور تحریم ها را دور بزنید
  • چطور در سایت های معتبر خارجی حساب باز کنید
  • چطور محصولتان را به خارجی ها بفروشید
  • چطور درآمد دلاریتان در کارت عابر بانک واریز شود
  • چطور از دلار پارو کردن لذت ببرید !!!

برای کار در منزل ایده های بسیاری به چشم می خورد تیم منزل کار 50 تا از پول ساز ترین مشاغل خانگی را به شما پیشنهاد می دهد همچنین اگر در حال حاضر مشغول کار آفرینی در منزل هستید حتما فایل آموزش بازاریابی و فروش محصولات خانگی را مطالعه نمایید.

قبل از هرچیزی لازم به ذکر است برخی از عناوین و پیشنهادات کار آفرینی در منزل  نیاز به مجوز از سازمان های مرتبط دارد مخصوصا محصولاتی که به صورت مستقیم با سلامت انسان ها سروکار دارند مانند بسته بندی مواد غذایی یا پرورش گیاهان خوراکی و برخی از شاخه های کارآفرینی در منزل نیاز به تخصص و مهارت بسیار دارد که قبل از شروع کسب و کار باید آموزش های لازم را ببینید.

به چند دلیل  کار در منزل کسب و کاری بسیار ایده آل است :

  1. کار در منزل از نظر زمانی قابل انعطاف می باشد
  2. ریسک بسیار پایینی دارد
  3. درآمد بسیار خوبی دارد ( در صورت توانایی در فروش )
  4. می توان به عنوان شغل دوم درآمد اول روی آن حساب باز کرد

 

50 ایده کار آفرینی در منزل برای خانم ها عبارت اند از :

1- نمد دوزی در منزل :

هنر نمد دوزی در عین سادگی بسیار کاربردی و زیباست و همه افراد با سنین مختلف می توانند با توجه به نیاز خودشون از این هنر استفاده کنند. نمد دوزی در منزل شغلی است با هزینه کم و طیف وسیعی از محصولات متنوع . همین تنوع در محصولات و هزینه کم راه اندازی این کار آفرینی در منزل باعث شده است طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد نمد دوزی نیاز به مهارت دارد اما نیازی به کلاس رفتن ندارد از طریق اینترنت می توانید به راحتی نمد دوزی را یاد بگیرید.

2- چرم دوزی در منزل 

در فنی حرفه ایی ها و کلاس های هنری آموزش چرم دوزی بسیار به چشم می خورد چرم دوزی در منزل نیز مانند نمد دوزی نیاز به مهارت دارد و البته سرمایه کمی برای راه اندازی این کار در منزل نیاز است اما تفاوت چرم دوزی در منزل نسبت به نمد دوزی در این است که در دوخت و تولید وسایل چرم دقت و ظرافت حرف اول را می زند باید در این راه بسیار تمرین کنید و بعد از حرفه ایی شدن شروع به فروش محصولات چرمی خود کنید . بسیاری از افراد می توان یافت که با چرم دوزی در منزل درآمد بسیار خوبی دارند در نتیجه می توان گفت اگر حرفه ایی باشید و توانایی فروش محصولات را داشته باشید ایده فوق العاده ایی است .

3- خیاطی در منزل 

ایده خیاطی در منزل برای خانم ها تصوری است که ذهن بسیاری از خانم ها را برای راه اندازی کار آفرینی در منزل به خود مشغول کرده است در اکثر خانه های ایرانی می توان چرخ خیاطی پیدا کرد اگر در دوخت و برش لباس مهارت دارید به راحتی و با حداقل سرمایه می توانید این کار را شروع کنید . حتی اگر در زمینه خیاطی مهارت ندارید می توانید آموزش های آن را از اینترنت دریافت کرده و تمرین کنید.

4- عروسک سازی در منزل 

عروسک سازی در منزل این ایده کارآفرینی در منزل نیازمند کمی خلاقیت است ! برای موفقیت در کسب و کار عروسک سازی باید با سلیقه بچه ها آشنا باشید باید به صورتی عروسک را طراحی و تولید کنید که بچه ها با دیدن عروسک شما عاشقش شوند اگر کمی سلیقه و خلاقیت در این زمینه به کار ببرید درآمد شگفت انگیزی خواهید داشت خانم معصومه تاجیک نمونه کار آفرین موفق در این زمینه است.تاجیک با ترکیب ایده و خلاقیتش، با عروسک های  متفاوتی که در سایت­های خارجی دیده، عروسک هایی منحصر به فرد ساخته  و آنها را از طریق اینترنت به فروش می­رساند.

5- شمع سازی در منزل

شمع سازی از هنرهای جذاب و زیباییه که طرفدارهای زیادی  دارد و اغلب ترجیح میدهیم برای زیبایی منزل و دکوراسیون از شمع های شیک استفاده کنیم. شمع سازی کار سختی نیست نیاز به کلاس و مهارت خاصی هم ندارد برای راه اندازی این کسب و کار نیاز به مجوز و سرمایه زیادی نمی باشد البته اگر بخواهیم از دیدگاه درآمد به این کار نگاه کنیم بهتر است بدانید ایده پول سازی نیست و از طریق این هنر می توان درآمد متوسطی داشت .

6- تولید ست آشپز خانه در منزل

تولید ست آشپز خانه و فروش آن از طریق اینترنت ایده جالبی است به تعداد کانال های تلگرامی که با موضوع فروش ست آشپز خانه فعالیت می کنند توجه کنیم متوجه می شویم چه بازار داغی دارد ست آشپز خانه شامل موارد زیر است :

  • پیشبند آشپز خانه
  • دستکش فر
  • دستگیره آشپز خانه
  • سبد نان پارچه ایی
  • حوله آشپز خانه
  • حوله ی جلو گاز
  • انواع دمکنی
  • و….

 

7- بسته بندی حبوبات در منزل 

بسته بندی حبوبات در منزل از ایده های فوق العاده پول ساز کار در منزل است جهت بسته بندی حبوبات در منزل باید از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت مجوز های لازم را بگیرید اما اگر اهل تولید و کارهای صنعتی هستید با سرمایه زیر ده میلیون تومان می توان بسته بندی حبوبات در منزل را راه اندازی کرد .

به دلیل طیف وسیعی از محصولات و همچنین تعداد بیشمار مشتری این ایده به یکی از پول ساز ترین ایده های کار آفرینی در منزل تبدیل شده است.

پیشنهاد : آموزش بحرفه ایی از صفر تا صد راه اندازی بسته بندی حبوبات در منزل را از طریق این لینک مطالعه کنیدبسته بندی حبوبات در منزل

8- بسته بندی خشکبار در منزل

بسته بندی خشکبار در منزل نیز مانند بسته بندی حبوبات در منزل یکی از پول ساز ترین مشاغل خانگی محسوب می شود روش کار به این صورت است که بعد از اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت محصولات خشکباری را به صورت فله ایی خریداری کرده و در دستگاه بسته بندی خشکبار قرار می دهید این دستگاه محصولات را شسته و تمیز می کند بعد از آن در بسته بندی های مخصوص خشکبار را بسته بندی می کند به دلیل درآمد خوب این کسب و کار آموزش حرفه ایی راه اندازی بسته بندی خشکبار در منزل را در این سایت قرار داده ایم

پیشنهاد : آموزش حرفه ایی از صفر تا صد راه اندازی بسته بندی خشکبار در منزل را از طریق این لینک مطالعه کنیدبسته بندی خشکبار در منزل

 

9- ساخت تراریوم در منزل 

ساخت تراریوم در منزل مناسب افرادی است که به پرورش گل و گیاه علاقه مند هستند برای موفقیت در این کار نیاز است کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید برای ساخت تراریوم در منزل  نیاز به کلاس آموزشی نیست . سرمایه مورد نیاز برای این ایده زیر صد هزار تومان است . می توانید در گوگل جستجو کنید و ایده های خلاقانه خارجی  طراحی تراریوم ببینید و از آن ایده ها استفاده نمایید.

10- پرورش گیاهان دارویی در منزل 

غالبا همه ما  در خانه گلدان گیاهان زینتی نگهداری میکنیم یا در باغچه خود بعضی از گیاهان را به خاطر زیبایی آن ها پرورش میدهیم اما شاید خیلی از ما خواسته باشیم به جای پرورش این نوع از گیاهان که به جز زیبایی چیز زیادی برای ما ندارند بخواهیم گیاهانی بکاریم که علاوه بر زیبایی جنبه دارویی نیز داشته باشند عموما گیاهان دارویی زیادی به صورت خودرو در باغچه منزل ما میرویند مثل پنیرک,خرفه,پیچک;,شبدر,گل گندم گزنه و … اما اکثر گیاهان دارویی نیاز به کاشت دارند

بسیاری از گیاهان دارویی را حتی میتوان در محیط آپارتمان در داخل تراس پشت بام و پشت پنجره کشت کرد شاید تصور کنید که این حرف تازه ای است اما کاشت گیاهان دارویی در خانه از رسومات ایرانیان باستان است

لازم به ذکر است پرورش گیاهان دارویی در منزل درآمد خوبی دارد.

11- پرورش قارچ در منزل :

این روزها پرورش قارچ خانگی بسیار تبلیغ می شود، ولی آیا این کار برای علاقه‌مندان پرورش قارچ می‌صرفد؟ جواب مثبت است . در منزل و بدون توجه به آب و هوا ورطوبت میتوان قارچ پرورش داد. پس اگر شما هم در منزل خود جای مناسبی برای کشت دارید بهتر است از همین حالا برای افزایش درآمد خود اقدام کنید. علی الخصوص که به دلیل کوچک بودن محیط تولید قارچ های بدست آمده از کیفیت بهتری برخوردار هستند؛ میتوان به قیمتی بالاتر از سوپر مارکت ها قارچ را به فروش رساند.

12- پاک کردن سبزی و بسته بندی آن در منزل

یک سوال شما جه کاری را می توانید پیشنهاد دهید که سودآن ۴۰۰ الی ۵۰۰ درصد باشد ؟ یعنی با هزار تومان سرمایه گذاری ۵ هزارتومان درآمد داشته باشید !!  سبزی را به صورت فله ایی و عمده بخرید و در منزل آن را پاک کنید و در بسته هایی با وزن مشخص قرار دهید با فروش بسته های سبزی به سوپر مارکت ها می توان درآمد فوق العاده ایی داشت . بر خلاف تصور این کار آفرینی در منزل جز دسته پول ساز ترین ها قرار دارد .

13- خرد کردن قند و بسته بندی آن در منزل 

برای بسته بندی قند نیز مانند بسته بندی حبوبات در منزل و بسته بندی خشکبار در منزل نیاز به اخذ مجوز است پس از گرفتن مجوز های لازم قند را به صورت عمده از عمده فروشی ها و در حالت بهتر از کارخانه های قند خریداری کنید و به وسیله قند خورد کن های اتومات در منزل قند را خرد کنید و در بسته های چند گرمی قند ها را بسته بندی کنید متاسفانه به دلیل استفاده بیش از حد قند در ایران بازار خوبی دارد . سرمایه مورد نیاز برای بسته بندی قند در منزل زیر ۱۰ میلیون تومان است .

14- پخت شیرینی و دسر در منزل 

پخت شیرینی و دسر در منزل به دلیل اینکه با سلامت مردم سرو کار دارد نیازمند مجوز است اما بسیاری از کارآفرینان این مورد را رعایت نمی کنند گروه منزل کار برای شما کاربران گرامی ایده ایی پول ساز تر سراغ دارد کافی است در اینستاگرام عضو شوید و پیج شیرینی پزی درست کنید و محصولات خود را در این پیج به اشتراک بگذارید و  با یک سری ترفند فالور های خود را افزایش دهید شما می توانید از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی درآمد فوق العاده ایی داشته باشید.

15- ساخت زیور آلات در منزل 

ساخت زیور آلات در منزل رشته ایی است که اکثرا خانم ها به آن علاقه دارند مخصوصا خانم های جوان این رشته از کار آفرینی در منزل نیازمند سلیقه صبر و پشتکار است . در صورت برند شدن محصولات می توان در آمد خوبی داشت برخی از انواع زیور آلات در منزل عبارت ند از :

  • گردن بند دست ساز
  • دست بند دست ساز
  • دست بند دوستی
  • گوشوار دست ساز
  • سنجاق سر دست ساز
  • تاج سر دست ساز و…

16- پرورش بلدرچین در منزل 

به دلیل استقبال زیاد از پرورش طیور در منزل و وجود کارآفرینان خانم موفق در صنعت پرورش طیور چند مورد از انواع پرورش طیور در منزل را گردآوری کرده ایم

یکی ایده بسیار داغ با مشتریان فراوان که اکثرا آقایان در این زمینه کار می کنند پرورش بلدرچین است کار آفرینی در منزل از طریق بلدر چین درآمد فوق العاده ایی دارد.

بلدرچین از جمله منابع پروتئینی است که آرام آرام جای خود را در سفره های ایرانی باز می کند و تولید آن در کشور روز به روز افزایش می یابد. ویژگی های استثنایی بلدرچین و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان طیور شده است.انواع بلدر چین عبارت اند از :

  1. بلدرچین تخم گذار
  2. بلدرچین گوشتی

پرورش بلدرچین از جمله حوزه‌های جدید در صنعت کشاورزی است که در سال‌های اخیر توجه خوبی به آن شده است.تنها با یک مکان کوچک در خانه (انباری اتاق زیر زمین) به مساحت 3*4 (12 متر مربع) در خانه خودتان کافیست بدون اینکه روزانه وقت زیادی از شما بگیرد. (در حد 40 دقیقه در روز)
در کنار شغل اصلی خود با صرف هزینه بسیار اندک وقت بسیار کم درآمد بالایی داشته باشید.
شما می توانید در یک مکان کوچک پرنده کوچک بلدرچین را چه به صورت گوشتی و چه به صورت تخمگذار نگه داری کنید و از سود اقتصادی خوب آن بهره مند شوید.

17-پرورش مرغ خانگی در منزل

پرورش مرغ بومی برخلاف طیور صنعتی از بازده اقتصادی زیادی برخوردار است .

پرورش طیور صنعتی با نوسانات قیمت تخم مرغ و گوشت مرغ در بازار کنونی صرفه اقتصادی ندارد .

و اکثر مرغداران چه در پرورش مرغ گوشتی و چه در پرورش مرغ تخمگذار صنعتی با ضرر های بسیاری روبرو شده اند. و در برخی از استانها بیش از 50 درصد مرغداریها تعطیل شده اند .مرغ بومی در مقایسه با طیور صنعتی مقاوم تر است پرورش مرغ محلی نسبت به مرغ صنعتی تلفات کمتری دارد .

مرغ بومی نسبت به بیماریها و گرما و سرما مقاوت بیشتری دارد و این امر باعث سود دهی بیشتر می شود .هرچند تلفات در مرغداریها اجتناب ناپذیر است اما در صورت رعایت بهداشت و واکسیناسیون می توان مرگ و میر مرغ ها را به حداقل رساند . با حداقل سرمایه می توان درآمد سه میلیون تومانی از این کار آفرینی در منزل داشت .

18- پرورش پرندگان زینتی

پرورش پرندگان زینتی در منزل نیز ایده مناسبی برای علاقه مندان به طیور است از این رو با پرورش انواع پرندگان در منزل می توان درآمد ۳ الی ۴ میلیون تومانی در ماه کسب کرد . انواع پرندگان زینتی عبارت اند از :

  •  طوطی خاکستری آفریقایی African gray
  • طوطی ماکائو Macaw
  • طوطی کاکاتو یا کاکادو Cockatoo
  • توکان  toucan
  • مرغ مینا  Mynah
  • قناری:
  • عروس هلندی ( ککاتیل  Cockatiel)
  • مرغ عشق ( باجگریگار budgerigar )
  • فنچ یا سهره
  • شاه طوطی یا طوطی اسکندر
  • طوطی ملنگو (پاراکیت هندی )
  • طوطی برزیلی ( لاو برد Love bird)
  • طوطی روزیلا  Rosella
  • طوطی خورشیدی ( کانیور Conure)

19- پرورش کبک در منزل

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده باشد این است که چرا پرندگانی مثل کبک از نوع وحشی به نوع اهلی و صنعتی تبدیل شدند؟ و یا اینکه چه خصوصیاتی در این  پرنده باعث پرورش صنعتی آن شده است یا چرا اینقدر در اینترنت از سود پرورش کبک مطلب هست ؟ به دلایل زیر می توان گفت پرورش کبک در منزل سود مناسبی دارد :

  1. سرعت رشد و تولید مثل بسیار بالا
  2. میزان تولید ( هر پرنده ۶۰ تخم می گذارد )
  3. طول دوره ی جوجه درآوری ( ۲۵ روز)
  4. تراکم بالا در هر متر مربع می توان  بین 20 تا 30 عدد کبک بالغ را نگهداری کرد.
  5. مقاومت بالا در برابر بیماری
  6. بازار رو به رشد این نوع پرندگان

20- طراحی لباس 

طراحی لباس یک هنر است که در صنعت مد و پوشاک از تجارت بسیار خوبی برخوردار است بسیاری از افرادی که در این صنعت کار می کنند درآمد کمی دارند اما اقلیتی وجود دارد که به برند تبدیل شده اند و درآمد آن ها از پزشک متخصص قلب نیز بسیار بیش تر است.اگر به این حرفه علاقه دارید باید بسیار تلاش کنید هم در زمینه تخصص خود هم در زمینه برندینگ .

 

21- پرستاری از سالمندان 

با توجه به زندگی امروزی و دغدغه ها بسیاری از خانواده ها را مشاهده می کنیم برای نگهداری از سالمندانشان با مشکل روبه رو هستند شما می توانید در این زمینه کارآفرینی در منزل کنید پرستاری از سالمندان نوعی کار در منزل محسوب می شود.

22- پرستاری از کودکان در منزل 

بسیاری از خانواده ها به دلایل مختلف علاقه دارند برای کودکان خود در منزل پرستار بگیرند شما می توانید با انتشار آگهی پرستاری از کودکان در منزل این کار را شروع کنید درآمد پرستاری از کودکان و سالمندان به صورت توافقی بین شما و کارفرما است .

23- طراحی دکوراسیون در منزل :

افرادی که ذوق هنری و استعداد طراحی دکوراسیون دارند می توانند با جستجو در سایت های خارجی ایده بگیرند و با تغییر دکور ها آن را به مشتریان پیشنهاد دهد برای موفقیت در این حوزه به کانال تلگرام و اینستاگرام احتیاج دارید با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی همجچنین رعایت اصول خاص می توان در این کار آفرینی موفق شد .

 

پیشنهاد : اگر در این رشته فعالیت دارید  صفحه آموزش بازاریابی و برندینگ را مطالعه نمایید آموزش بازاریابی و برندینگ محصولات خانگی 

24- ویترای روی شیشه 

با استفاده از چندین ظروف شیشه ای ساده می توانیم وسایل تزئینی و دکوری جالبی ایجاد کنیم. در صورتی که نقاشی کردن هم بلد نباشید می توانید با استفاده از نقش های اطراف خود یک نقاشی زیبا بر روی شیشه ها رسم کنید. نقاشی های روی شیشه را ویترای می گویند، زیرا رنگ هایی که برای این نوع نقاشی استفاده می شود، ویترای نام دارد.

وسایل مورد نیاز برای نقاشی روی شیشه:

  1. مقادیری مشخص از رنگ ویترای
  2. خمیرهای ویترای
  3. قلم مو یا اسفنج
  4. ظروف شیشه ای
  5. مواد رقیق کننده

می توانید با کمی سلیقه و حوصله این محصول را در منزل تولید کنید.

 

25- نقاشی رنگ روغن :

نقاشی های رنگ روغن رمز و رازهای بزرگی دارند و در ذهن بسیاری از افراد، این روش نقاشی با اعتبار تر از دیگر نقاشی ها است. همچنین لذت کار با رنگ روغن غیر قابل انکار است . رنگ های خالص روغنی با رایحه ای خوش واقعاً خوشایند هستند.رنگ روغن یکی از مواد به‌کار رفته در نقاشی و همچنین نام دسته‌ای از تکنیک‌های نقاشی است که از این ماده استفاده می‌کنند. روغن به کار رفته در رنگ روغن با روش‌های مختلف تولید می‌شود که رایج‌ترین آنها، جوشاندن بذر گیاه کتان و گرفتن روغن آن است. سپس این روغن را با مواد رنگی مخلوط می‌کنند. رنگ‌دانه‌ها نیز معمولاً با پایه سرب و کادمیوم یا سنتتیک و پلیمری هستند. برای پاک کردن رنگ روغن از تینر استفاده می‌شود.

شما اگر به نقاشی علاقه دارید می توانید در کلاس های آموزشی رنگ روغن ثبت نام نموده و مهارت های لازم را کسب کنید سپس می توانید در کار آفرینی در منزل را شروع کنید.

26- گل سازی در منزل :

گل سازی در منزل نیز یکی از انواع کار در منزل است که خانم ها طرفدار پر و پا قرص آن هستند .کارگاه های آموزش گلسازی در کشور های مختلف جهان برگزار می شود که با شرکت در این کلاس ها می توان به سادگی این گل های زیبا را ساخت و در قسمت های مختلف خانه و محل کار قرار داد و از زیبایی آن لذت برد. دارند حتی این موضوع می تواند به عنوان یک منبع درآمد و کمک به اقتصاد خانواده باشد.

27- قلاب بافی در منزل :

قلاب بافی نیز یکی از ایده های کار آفرینی در منزل است که اکثرا خانم ها در این حرفه مشغول هستند بهتر است از اریخچه این محصول شروع کنیم :

تاریخچه مبل بافی یا قلاب بافی به اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی بر می گردد که در ایرلند رایج شود. به ابن نوع بافت در زبان ایرلندی کروشه می گفتند و ممکن است شما هم قلاب بافی را به این نام بشناسید چرا که به اصطلاح بین المللی تبدیل شده است. پیشینه هنر قلاب بافی در ایران به سال ۵۵۰ قبل از میلاد باز می گردد زیرا باستان شناسان در لولان کارهایی از نمونه های قلاب بافی پیدا کرده اند

به طور کلی بافندگی یا بافتنی از صنابع دستی محسوب می شود که در فرآیند آن کاموا و نخ تبدیل به پارچه می شود. نخ و کاموا در هم بافته و تنیده نمی شوند. قلاب‌‌ بافی در واقع به وسیله قلاب انجام می شود و در آن کلاف های کاموا یا نخ های زنگین به پارچه توری شکل تبدیل می شوند.

از کارآفرینان برتر قلاب بافی می توان زهرا فرهاد نام برد.

 

28- عروسک های بافتنی در منزل  :

با کمی جستجو در اینترنت می توان آموزش های لازم برای تولید عروسک بافتنی یافت بیشتر دختران تجربه داشتن یک عروسک که به نوعی بهترین دوستشان بوده است را داشته اند . این اسباب بازی از زمان قدیم رواج داشته و امروزه شاهد گستردگی آن هستیم که در انواع و اقسام مختلف می توان این نوع اسباب بازی را تهیه کرد . حتما شما هم در این بین عروسک های بافتنی را در مغازه ها دیده اید . خب بافتن چنین عروسکی کار زیاد سختی نیست . شما می توانید با کم ترین امکانات این کسب کار را در منزل راه اندازی کنید.

29- تولید ترشیجات خانگی

بازار ترشیجات خانگی روز به روز رو به افزایش است مردم با ترشیجات خانگی خو گرفته اند و کم کم این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده است شما می توانید با تولید این محصول و قرار دادن آن در بسته بندی های متفاوت کار آفرینی در منزل را شروع کنید.

30- ساخت دکمه در منزل

ایده ساخت و تولید دکمه در منزل یک ایده با بازدهی فوق العاده زیاد است هزینه تمام شده به ازای هر صد هزار تومان  حداقل پانصد هزار تومان سود دارد می توانید محصولات خود را در شرکت های تولیدی لباس بفروشید.

31 – گل دوزی در منزل

یکی از رشته های مورد علاقه خانم ها برای کار آفرینی در منزل گلدوزی است .گلدوزی هنریست که توسط آن روی پارچه یا اجناس شبیه آن طرح های برجسته توسط نخ های ابریشمی ،نخهای گلابتون و یا نخهای معمولی ایجاد میکنند.این طرح ها در ابتدا بیشتر شکلهای گوناگون گلها را در بر میگرفت ولی با پیشرفت هنر کم کم طرح های مختلف هم وارد این هنر شد. در ابتدا این هنر توسط دست انجام میگرفت که بعد ها وسیله ای به نام کارگاه  (hoop) که به صورت شکلهای هندسی گرد ، بیضی و به ندرت هم مربعی یا مستطیل شکل به ان اضافه شد .

امروزه از هنر گلدوزی روی موادر زیر استفاده می شود :

  • مانتو ٫
  • لباس شب
  • ٫لباس عروس
  • تزیینات اطاقها و سالنهای تشریفاتی
  • و…

استفاده میکنند .

32- مجسمه سازی در منزل

مجسمه سازی یا پیکر تراشی یا تندیس گری که به انگلیسی Sculpture نامیده می شود ، یکی از رشته های هنرهای تجسمی می باشد .
هنر حالت دادن به متریال های مختلف برای بیان اندیشه ای را مجسمه سازی می گویند کلاس های مجسمه سازی در آموزشگاه های هنری تدریس می شود شما می توانید در این کلاس ها مهارت های لازم را کسب کنید و پس از آن این کسب و کار را راه اندازی نمایید . برای بازاریابی و فروش محصولاتتان می توانید از کتاب آموزش بازاریابی و فروش محصولات خانگی کمک بگیرید.

33- تایپ در منزل

خیلی از سایت ها هستند که با عضویت درآن می توانید پروژه بگیرید یا به اصطلاح دور کاری کنید مانند سایت پونیشا

روش کار به این صورت است که در این سایت ها ثبت نام می کنید و می توانیدذ پروژه های مربوط به تایپ را ببینید و هر تایپیستسی قیمت می دهد کارفرما از بین تایپیست ها یکی را انتخاب می کند و تایپیت انتخاب شده باید در بازه زمانی مشخص شده پروژه را به اتمام برساند.

34- ترجمه متون انگلیسی

شما می توانید با کافی نت ها یا مشاغل مرتبط قرار داد ببندید و آن ها برای شما پروژه بگیرند می توانید  به صورت درصدی کار کنید روش دوم این است که خودتان سایتی طراحی کنید و از طریق سایت فایل ها را دریافت و ترجمه نمایید.

35- ساخت قاب گوشی :

در آپارات یا یوتیوب می توانید فیلم آموزشی ساخت بک کاور انواع گوشی را آموزشی ببینید بعد از آن دست به کار شوید با کمی خلاقیت و ایده می توان محصولات با کیفیت و لاکچری تولید کرد .

 

36- نگهداری از حیوانات خانگی

سرویس دادن برای نگهداری موقت حیوانات از خدماتی است که شما می توانید به عنوان یک کسب وکار خانگی با سرمایه کم شروع کنید. اما مهم ترین مطلب این است که شما اعتبار انجام این کار را داشته باشید مبنی بر اینکه قبلا تجربه نگهداری حیوانات خانگی را داشته اید و یا در مراکز درمانی و بیمارستان ها ویا کلینک های دامپزشکی سابقه ی کار داشته باشید مبتنی براین که با حیوانات خانگی آشنای کامل دارید. بطوریکه بتوانید از سازمان حمایت از حیوانات کشورتان جواز و گواهی کاری در مورد کار کرد با حیوانات خانگی را دریافت کنید تا مشتریان با اطمینان خاطر به شما مراجعه کنند، زیرا حیواناتی که نزد شما برای نگهداری سپرده می شود حکم کودکان آنها را دارد . در شروع پذیرش این حیوانات بهتر است در ابتدا با صاحب حیوان و خود حیوان به طور مستقیم ملاقات داشته باشید و ضمن پرسیدن سوالات برای بیشتر آشنا شدن با خصوصیات اخلاقی حیوان بتوانید بهترین سیاست کاری خود را پیش ببرید.

37- آرایشگری.

در بحث آرایشگر خانگی امنیت اقتصادی مناسبی فراهم است:

توجه کنید:

  1. نیازی به اجاره محل ندارید
  2. در هزینه های جاری مانند آب و برق و گاز و مالیات و … صرفه جویی می شود
  3. عدم لزوم به تجهیز محل کسب
  4. و …

در واقع شما با یک کارت ویزیت،یک خط تلفن،تجهیزات لازم آرایشگری و در نهایت یک وسیله نقلیه کار خود را آغاز خواهید کرد. درآمد آرایشگری نیز کاملاً مشهود و ملموس است.به عنوان یک شغل دوم ایده مناسبی است.

 38- ساخت باکس هدیه

به راحتی می توانید باکس های هدیه تولید کنید البته کمی خلاقیت و سلیقه  هم نیاز است بازار فروش این محصولات فروشگاه های کادویی – سوپر مارکت های بزرگ – گل فروشی ها هستند . آموزش ساخت جعبه کادوی در آپارات وجود دارد.

39- تولید و پرورش کاکتوس

کاکتوس علاوه بر اینکه گیاه زیبایی است و بعد از مدتی نگهداری در فصل خودش گل می دهد از نظر علمی هم خاصیت هایی دارد که به گفته کارشناسان خاصیت ضدافسرگی، کاهش کلسترول خون و محافظت از سلول های مغزی دارد در هر نوع آب و هوایی به خصوص معتدل و کوهستانی میتوان این گیاه را پرورش داد، نحوه تکثیر آن هم از طریق پیوند زدن است و پرورش کاکتوس اول نیاز به علاقه مندی دارد و بعد هم داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط نگهداری و آب و هوا و آب دهی گیاه و کود دهی لازم است.

کاکتوس آب زیادی نیاز ندارد و هوای معتدل می خواهد

کار آفرینی در منزل به وسیله تولید کاکتوس ایده ای است با سرمایه کم ولی درآمد قابل توجه .

40- طراحی روی سفال

یکی از هنرهای زیبا و لذت بخش طراحی روی سفال است مانند اینکه به سفال روح می بخشید آموزش های زیادی در سایت ها مختلف و آموزشگاه ها وجود دارد اما در کل کار سختی نیست مواد لازم برای طراحی روی سفال عبارتند از

  • ظرف سفالي
  • سنباده
  • رنگ هاي اكروليك( سفيد، ‌سياه، سبز، زرد، قرمز، قهوه اي)
  • كاغذ پوستي
  • كاربن
  • قلم مو در سايزهاي مختلف
  • اسپري كيلر
  • طرح مورد نظر
  • مداد
  • پالت

 

41- بسته بندی ادویه جات در منزل

کار آفرینی در منزل به وسیله بسته بندی ادویه جات در منزل یکی از پول ساز ترین ایده های کار در منزل است روش کار به این صورت است که باید مجوز های لازم از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت دریافت کنید بعد دستگاه بسته بندی ادویه جات تهیه و ادویه ها را به صورت فله ایی در این دستگاه قرار دهید تا بسته بندی صورت گیرد روند کلی این کسب و کار مانند بسته بندی حبوبات و خشکبار است .

 

 

42- تولید چیپس خانگی

کار آفرینی در منزل به وسیله تولید چیپس در منزل چیپس میوه در دسته‌بندی مواد‌غذایی جزو تنقلات معرفی می‌شود، محصولی که در عین خواص بسیاری که دارد می‌تواند جایگزین بسیاری تنقلات مضر مخصوصا برای کودکان باشد.همچنین برای تزیین مجالس هم از انواع چیپس میوه استفاده و فراگیری آن روز به روز بیشتر می‌شود و اغلب در خانه‌ها این محصول برای افرادی که به میوه‌های خام و دردسرهای خوردن آن علاقه ندارند پیشنهاد می‌شود، همچنین ایران جایگاه خوبی برای صادرات انواع خشکبار در دنیا داشته و در بازارهای جهانی هم این محصول حرفی برای گفتن دارد.

همچنین به دلیل توانایی بالای کشور برای تولید میوه‌های مرغوب و متنوع می‌توان گفت تولید چیپس میوه یکی از مشاغل جالب توجهی است که مواد اولیه برای آن را می‌توان به راحتی و با هزینه کم تهیه کرد و برای آن ارزش افزوده آفرید. تولید چیپس خانگی درآمد خوبی دارد .

43- خشک کردن میوه ها

می توانید با خشک کردن میوه و فروش آن به خشکباری ها درآمد کسب کنید ندین روش برای خشک کردن میوه ها وجود دارد که معمول ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه استفاده از آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار می دهند. یکی دیگر از روش های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا می باشد که ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم است، این کار معمولاً در فر انجام می شود. نوع دیگر، خشک کردن با شکر است که با خیساندن یا جوشاندن میوه در یک شیره شکری انجام می شود. روش سرخ کردن یکی دیگر از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است. لازم به ذکر است بسیاری از میوه های خشک رایج در بازار قبل از بسته بندی با دی اکسید گوگرد خشک می شوند که این روش به میوه کمک می کند تا رنگ، طعم و شکل خود را حفظ کند. اگر به گوگرد حساسیت دارید، می توانید میوه های خشک شده بدون گوگرد را خریداری کنید.

44- ادمین تلگرام

بیزینس و تجارتی که در کانال های تلگرام وجود دارد بسیار جذاب و خیره کننده می باشد یک کانال تلگرام با یک میلیون ممبر فقط از طریق تبلیغات ماهی بیش از 10 میلیون تومان درآمد دارد بیش ترین استقبال مردم از کانال های طنز می باشد و بعد از آن کانال های آموزشی هیچ سرمایه ایی هم برای ایجاد کانال تلگرام نیاز نمی باشد.

45- ادمین اینستاگرام

کار آفرینی در منزل از طریق اینستاگرام نیز مانند تلگرام پول زیادی را جابجا می کند کانال هایی وجود دارد که برای انتشار هر مطلب 700 هزار تومان پول دریافت می کنند .

 

46- طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت نمونه ایی از کار آفرینی در منزل است که به تخصص نیاز دارد برای راه اندازی این کسب و کار باید در زمینه فتو شاپ تخصص داشته باشید با جستجو و گرفتن ایده از طرح های شیک موجود در اینترنت می توان کار خود را شروع کرد. سایت های فریلنسری مانند پونیشا می تواند برای شما مشتری جور کند.

47- طراحی کاتالوگ

همانند طراحی کارت ویزیت ، طراحی کاتالوگ نیز به تخصص فتوشاپ نیاز دارد .

48- پشتیبانی سایت

بسیاری از سایت ها و شرکت ها برای کم کردن هزینه های جاری خودشان نفری را در منزل استخدام می کنند که از سایتشان پشتیبانی کند می تواند این پشتیبانی فنی باشد و هم جهت تولید محتوا دستمزد این نوع فعالیت ها بر اساس مهارت شما و توافق طرفین است.

پیشنهاد ویژه همکاری

از تاریخ 26 آذر ماه 1397 الی 3 دی ماه 1397

افرادی که در یکی از مشاغل خانگی تخصص دارند رزومه خود را برای همکاری در یک پروژه به ایمیل زیر ارسال کنند

آدرس ایمیل :

kardarmanzel2019@gmail.com

توجه :

  • در رزومه حتما شماره تماس بنویسید
  • از نمونه کار های خانگی عکس گرفته و ایمیل کنید
  • رزومه در فایل PDF ارسال شود

مشاغلی مانند عروسک سازی ، نمد دوزی ، شمع آرایی ، گل سازی ، خیاطی ، تولید ست آشپز خانه در منزل ، ساخت تراریوم در منزل
در اولویت می باشند

49- روبان دوزی

کار آفرینی در منزل از طریق روبان دوزی : روبان دوزی یکی از زیر شاخه های سوزن دوزی است که از تلفیق انواع پارچه روبان و نخ گلدوزی می توان به خلق آثار زیبا در رشته ی هنری روبان دوزی پرداخت.

پارچه مناسب روبان دوزی پارچه ای است با بافت درشت مانند کتان پاناما ارگانزا حوله ای و مخمل.در روبان دوزی سوزن باید راحت از پارچه عبور کند وگرنه کار تمیزی نمی توانید داشته باشید.رنگ پارچه ی مورد استفاده در روبان دوزی نیز باید ثابت باشد.

نخ های dmc گلدوزی نخ های مناسبی برای روبان دوزی هستند.بعلاوه می توانید از نخ های عمامه گلابتون و دیسکو نیز استفاده کنید.رنگ نخ روبن دوزی نیز باید ثابت باشد.

روبان ها در اندازه های مختلف وجود دارند شما باید با توجه به نقشه باریک و یا پهن بودن روبان را انتخاب کنید.روبان های پهن و آهار دار مناسب گل های درشتی هستند که اغلب روی کار دوخته می شوند و نباید داخل پارچه شود.روبان های بدون آهار باریک با رنگ های تیره و روشن مناسبترین هستند.رنگ روبان نیز باید ثابت باشد.

50- خوشنویسی

کار آفرینی در منزل از طریق هنر ، از  آثار زیبایی که در منزل خلق می‌شود، تابلوها و نوشته‌های خوشنویسی است که طرفداران زیادی نیز دارد. هنر خوشنویسی از دیرباز مورد توجه و علاقه مردم هنردوست بوده است. با تلاش لازم می توان این هنر را فرا گرفت و آثار هنری زیبایی را با خطوط خوشنویسی آفرید.

بررسی سایت های فعال خارجی در زمینه کار آفرینی در منزل

ایده های کارآفرینی در منزل Ideas for entrepreneurship at home  در تمامی کشور بحث داغ و جذابی است زیرا با کم ترین هزینه بیش ترین درآمد ها را می توان کسب کرد و کار در منزل باعث رونق اقتصادی در بسیاری از کشورهای غربی شده است در این قسمت سعی داریم سایت های برتر در زمینه کار آفرینی در منزل را مورد بررسی قرار دهیم :

  1.   entrepreneur :  این سایت به بررسی انواع  ایده های کار آفرینی در منزل پرداخته است این ایده ها شامل کار آفرینی در منزل  با سرمایه کم یا کارآفرینی با تخصص و… پرداخته است
  2. www.theworkathomewoman.com :   این سایت به 99 ایده کار آفرینی در منزل اشاره می کند اما راجع به ایده ها توضیحات مختصری داده است ، ایده های که در این سایت آمده است ایده های جالب می باشد .
  3. thebalance :  این سایت به بیش از 100 ایده بکر کار آفرینی در منزل اشاره می کند و در صفحه اول آن فقط عناوین کسب و کار ها آمده است بر روی هر عنوان کلیک کنید می توانید مقاله مفصل راجع به راه اندازی انواع کار در منزل بخوانید .
  4. yourstory : سایت یور استوری دات کام به آموزش 15 کار آفرینی در منزل پرداخته است که می توان زندگی شما را متحول کند .
  5. theworkathomewife  : این سایت انواع مشاغل خانگی که با زیر 20 دلار می توان آن را راه اندازی کرد پرداخته است و پیشنهادات خوبی در این سایت قرار دارد.
  6. smallbiztrends  :  این سایت نیز مانند سایت بالا  25 نوع مختلف کسب و کار های خانگی که با 100 دلار می توان راه اندازی کرد را پیشنهاد می دهد 

 



:: برچسب‌ها: ایده های کار در منزل,

اصول موفقیت در زندگی
نویسنده : آرامش تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1397

13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی چه میگوید؟ همه انسانها در زندگی در جستجوی موفقیت در زندگی میباشند و تقریبا تمام زندگی خود را وقف موفقیت میكنند. عده زیادی موفق میشوند و عده ای هم به آنچه میخواهند و در جستجوی آن هستند نمی رسند. ولی همواره دلیلی برای موفقیت افراد موفق و دلیلی برای شكست بقیه وجود دارد. در واقع افراد موفق دارای اخلاق موفقیت میباشند. 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی و اخلاق موفقیت چیست؟ افراد موفق بسیار افراد خوشبین و كوشایی می باشند. در بسیاری از موارد البته مفهوم موفقیت با مفهوم خوشبختی اشتباه گرفته میشود و البته مفهوم خوشبختی بسیار ساده تر است. چه بسا فردی كه از حداقل برخورداری مالی و جایگاه اجتماعی برخوردار است بتواند در آسودگی كامل مفهوم خوشبختی و فراغت بال را درك كند. 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی در مثال آن ماهیگیری است كه هر روز با تعدادی ماهی كوچك به خانه روستایی خود میرود و همیشه هنگام غروب پایین رفتن خورشید را با ولع نگاه میكند و مثالی از یك انسان خوشبخت است. اما تعریف موفقیت در فرهنگ لغت جهانی چیز دیگری است و افراد در طول زندگی سعی در بدست آوردن جایگاه های بالاتر و شرایط رفاهی و مالی بالاتری هستند. 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی برای عده ای، خود بدست آوردن ثروت است. در برخی موارد هم افراد بدنبال قدرت بیشتر در ارتباطات خود می باشند و عده ای هم در جستجوی رفاه بیشتر می باشند.در بیان 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی، در واقع هر كسی در جستجوی خواسته شخصی خود است. در این مسیر مشكلات و فراز و فرودهای فراوان وجود دارد ولی بخوبی دیده میشود كه بیشتر مردم قادر به عبور از این فراز و فرودها می باشند مشروط بر اینكه دانش موفقیت را بدانند. در مركز روانشناسی هنر زندگی ما هنر موفقیت را با هنر زندگی با هم به شما می آموزیم. در این مركز مشاوران ما انبوهی از فیلمهای انگیزشی و كتب را به همراه مشاوره به خدمت شما در میآورند تا سرعت پیشرفت شما را در هر زمینه ای كه دوست دارید زیادتر كنند. برای موفقیت بیشتر به مركز مشاوره هنر زندگی اعتماد كنید.

چرا تلاش برای موفقیت؟

13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی چیست و چه تلاشی را می طلبد؟ تلاش برای موفقیت تلاش برای كسب شادی و خوشبختی نیست. زیرا ابتدا شما باید خوشبختی را در درون خود بیابید تا بسوی موفقیت حركت كنید. در مسیر موفقیت شما قوی میشوید و رشد میكنید و می آموزید که چگونه زندگی كنید. زندگی منشوری است در حركت دوار. 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی این را به شما میآموزد كه در هر مرحله، زندگی رنگی خاص را نشان میدهد. رنگی از رنج و شادی و .... در رنگین كمان زندگی شما میآموزید كه رنجی انبوه را در مسیر آموختن این 13 اصل به همراه شادی و حس خوشبختی داشته باشید و غم، شما را از هدف خود باز ندارد. چرا كه بدون رنج هرگز 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی را نمی آموزید و به انسانیت خود و گوهر واقعی خود پی نمی برید. ممكن است فردی به ثروت فراوانی دست یابد ولی بدلیل اینكه از رنگهای دیگر زندگی غافل است احساس خوشبختی نمیكند. اصل اول از 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی مثالی دارد كه میگوید، فردی از مدیران موفق حوزه تجارت الكترونیك روزی به من گفت ، من ماهانه ده ها میلیون تومان درآمد دارم ولی بشدت احساس بدبختی میكنم. این 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی، نشانه هایی است برای افرادی كه در جستجوی موفقیت اند. زندگی با پول زیاد عالی است ولی بدون رنگ رنج، بی مزه است درست مانند سرمای گزنده رود در زمستانی كه زیبایی رود ،آنرا مخفی میكند.


اصل مهم 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی چیست؟

موفقیت یك اصل مهم دارد و آن اینكه كاری را كه دوست دارید و در آن ماهر هستید انجام بدهید. تمام افراد موفق در دنیا روی همین اصل یا 2 اصل كه در واقع یكی هستند كار كرده اند. بسیار لازم است كه آنچه در آن خوب هستید را بهتر و بهتر كنید. میتوانید یك تاجر، یك جراح، یك فروشنده، یك مدیر، یك پیمانكار ساختمان، و ... باشید ولی 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی میگوید، الزاما باید بهترین باشید و یا حداقل در 10 نفر اول باشید. علاوه بر این باید آماده شكستهای بسیار بزرگ باشید. مطالب و تجارب بسیار بسیار زیادی را باید در زمینه كار خود بیاموزید. در این مسیر بی شك بسیاری از چیزهایی را كه قبلا جمع كرده بودید ممكن است بارها و بارها از دست بدهید ولی این مسیر از این زیر و بم ها بسیار دارد. در این قسمت به 13 اصل مهم جهانی از مهمترین اصول موفقیت اشاره میكنیم.
1- خود را برای شكست های بزرگ بارها و بارها آماده كنید.
2- با افراد موفق نشست و برخواست كنید
3- از تجربه افرادی كه قبل از شما این مسیر را طی كرده اند استفاده كنید
4- در مورد كار خود و مسیری كه طی می كنید بسیار بیاموزید
5- با كارهای كوچك شروع كنید تا ریسك شكستهای اقتصادی كم شود
6- به تنهایی وارد مسیر موفقیت نشوید و از كمك دوستانتان استفاده كنید
7- ریسك موفقیت و هزینه آنرا محاسبه كنید و برای پرداخت آن كاملا آماده باشید
8- گاهی دست از تلاش بردارید و ابزار خود را تیز كنید
9- از كمك مشاوران موفقیت استفاده كنید
10- اهداف خود را یادداشت كنید
11- برنامه زمانی دقیق برای رسیدن به هدف داشته باشید
12- لوازم مورد نیاز مسیر را كسب كنبد
13- بر روی روشهای اشتباه نمانید و در صورت لزوم مسیر و یا روشها را عوض كنید

چگونه از 13 اصل جهانی موفقیت استفاده كنیم؟

این 13 اصل جهانی موفقیت برای كسب موفقیت در همه زمینه ها كاربرد دارد. اما اجرای این 13 اصل مستلزم ایجاد یك شخصیت موفق در خود است. دیسیپلین در موفقیت، از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. با وجود همه موانع باید به برنامه خود پایبند باشید. در بسیاری از موارد ممكن است فرد بدلیل سهل انگاری و تنبلی از اجرای برنامه سر باز بزند و اجرای آن را به تاخیر بیندازد. 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی میگوید، بزرگترین دشمن موفقیت سهل انگاری و تنبلی است. ضرب المثلی كه میگوید كار امروز را به فردا نسپار گویای روشن این مطلب است. نظم و انسجام در اجرای برنامه از هر چیز دیگری مهمتر است. عادت كردن به اینكه كارها را به فردا بسپارید موجب سست شدن اراده در شما میشود و قوای شما را تحلیل میبرد. 13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی میگوید، ترس از شكست و سستی و تنبلی و عدم اراده كافی برای حركت در مسیر موفقیت، كار موفقیت را یكسره می كند. در پیمودن مسیر موفقیت بیش از همه چیز درد و رنج را تجربه خواهید كرد. در صورتی كه در شرایط خوب و مساعد موفق به كسب موفقیت مورد نظر شوید، البته ارزشمند است ولی چیز بیشتری بدست نیاورده اید. در واقع موفقیت وقتی معنای واقعی را می یابد كه شما در شرایط نامساعد موفق به برداشتن موانع بصورت ذره ذره بشوید. هنر موفقیت در دستان قدرتمند انسانی والاست كه قادر است میلیمتر به میلیمتر در مسیر موفقیت حركت كند. برای شروع حركت در مسیر موفقیت باید با قدمهای زیر شروع كنید. 
1- جمع آوری اطلاعات زیاد در مورد خواسته و موفقیت مورد نظر برای كاهش دادن ریسك شكست
2- ارزیابی ارزش اطلاعات برای كمك به شما در مسیر موفقیت
3- ارزیابی و محاسبه دقیق هزینه مادی و معنوی موفقیت
4- تهیه برنامه زمانی برای انجام مراحل مختلف كار 
5- آماده شدن برای بدترین سناریوی ممكن برای شكست 
6- شروع اول و برداشتن اولین قدم برای شروع كار
7- ارزیابی روزانه، هفتگی و ماهانه و سالانه پیشرفت 
8- اصلاح مجدد برنامه بطور دقیقتر
9- شروع مجدد و ...

 

 



:: برچسب‌ها: اصول موفقیت در زندگی,

مد و فشن
نویسنده : آرامش تاریخ : شنبه 26 آذر 1397

۴۰توصیه برتر مد و فشن در تمام طول تاریخ! (قسمت اول)

یک شلوار جین زنانه بلند که پایین آن چین خورده است، پیراهن مجلسی دکلته کوتاه که با آن به راحتی نمی‌توانید حرکت کنید، یک کت جین شل و وارفته…. همه چیزهایی که  طبق قواعد مد و فشن خط قرمزهای بزرگی محسوب می‌شوند؛  آن‌ها استایل شما را به هم می‌ریزند و  نه تنها از دید دیگران پنهان نمی‌مانند بلکه در روحیه خودتان هم موثر هستند!

مد و فشن این روزها اگرچه از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی‌کند اما قاعده‌هایی دارد که استایلیست‌های مد از گذشته رعایت می‌کردند، قواعدی که در طول تاریخ مد جمع‌آوری شده و حالا به شما کمک می‌کند که راحت‌تر لباس انتخاب کنید و بهترین‌ها را بپوشید.

چطور بهترین شلوار جین زنانه را انتخاب کنیم؟ کدام لباس مجلسی را در یک مهمانی بپوشیم؟ پاشنه کفش مجلسی باید چند سانتی متر باشد؟ پاسخ همه این سوال‌ها را از قوانین اولیه مد و فشن به نوشته مجله اینترنتی InStyle بگیرید.

توصیه اول مد و فشن: استراتژی پوشیدن لباس‌های مجلسی بدن‌نما

جذابیت و گیرایی استایل شما به این بستگی دارد که بدانید چقدر از بدنتان در یک لباس باید پوشیده باشد و چقدر از آن می‌تواند دیده شود.

جن راد (Jen Rade)، استایلیست آنجلینا جولی به شما پیشنهاد می‌کند که “تنها یک بخش از بدن‌تان را انتخاب کنید که داخل لباس دیده شود” بنابراین اگر یک لباس مجلسی دکلته انتخاب می‌کنید، لباس نباید بیش از اندازه کوتاه باشد یا اگر لباس‌تان کوتاه یا دارای چاک بلند است، بهتر است شانه‌ها پوشیده باشند.

توصیه دوم مد و فشن: شومیز سفید را در لیست لباس‌هایتان قرار دهید

اگر قرار باشد داخل کمد لباس‌هایتان یک تکه همیشه کاربردی داشته باشید، حتما یک شومیز سفید ساده انتخاب اول است. شومیزهای سفید همان‌هایی هستند که می‌توانید به وفور در استایل مرلین مونرو پیدا کنید.

یک مدل شومیز سفید و ساده زنانه به راحتی به یک شلوار جین ظاهری درخشان می‌دهد یا باعث می‌شود دامن ساده شما کلاسیک و خاص دیده شود.

توصیه مهمشومیز سفید را ترجیحا با دست یا با لباس‌های کاملا سفید دیگر بشویید و بیش از حد از مایع سفیدکننده استفاده نکنید، چون باعث زرد شدن پارچه می‌شود.

توصیه سوم مد و فشن: اکسسوری‌ها را در رنگ‌های روشن انتخاب کنید

تیپ خانم‌های ایرانی پر است از رنگ‌های طبیعی، از سرمه‌ای و مشکی و شتری گرفته تا طوسی و خاکستری؛ اما به سادگی می‌توانید به این رنگ‌ها کمی انرژی بدهید، کافیست کیف و کفش خودتان را در رنگ‌های روشن انتخاب کنید.

اکسسوری‌ها شامل انواع کیف، کفش، زیورآلات، کمربند و یا شال و روسری به راحتی می‌توانند یک تیپ ساده و بدون رنگ را جذاب و منحصر به فرد نشان دهند و علاوه بر آن خیلی راحت با هر تیپی ست می‌شوند.

توصیه چهارم مد و فشن: قد شلوار را با قد پاشنه کفش تنظیم کنید

کیت یانگ  (Kate Young) یکی از معروف‌ترین استایلیست‌های هالیوود معتقد است که ” بزرگترین اشتباه خانم‌ها این است که قد شلوارشان را متناسب با قد پاشنه شلوار انتخاب نمی‌کنند.”

در واقع یک شلوار باید یا مناسب کفش‎های تخت زنانه باشد یا کفش‌های پاشنه بلند.

قاعده کلی: قد شلوار باید به اندازه‌ای باشد که حدود 1.5 سانتی متر از سطح زمین بالاتر قرار گرفته یا درست به بالای کفش برخورد کند.

توصیه پنجم مد و فشن: کیف دوشی برای استایل‌های بعداز ظهر است

یک کیف ظریف زنانه با بند بلند زنجیری بهترین انتخاب برای مهمانی‌های بعداز ظهر یا نیمه رسمی است. این توصیه شر کالتر (Cher Coulter) به عنوان یکی از استایلیست‌های معروف است. حتی می‌توانید بند کیف را به صورت یک طرفی و کج بیاندازید که تیپ شما را دخترانه‌تر نشان می‌دهد.

توصیه ششم مد و فشن: برای شلوار جذب پارچه‌های کشی مناسب است

اگر یک شلوار جذب زنانه انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید که پارچه شلوار کمی الیاف کشی مثل اسپاندکس یا لاکرا داشته باشد. در واقع یک شلوار نخی کامل نمی‌تواند فرم جذب خوبی روی بدن داشته باشد.

به همین دلیل هم شلوارهای جین جذب معمولا ترکیبی از 95 درصد نخ و 5 درصد اسپاندکس یا سایر الیاف نخی هستند. این فرمولی است که در هر شلوار زنانه‌ای که فرم جذب دارد باید رعایت شود.

توصیه هفتم مد و فشن: پیش از خرید، به شستشو و نگهداری لباس فکر کنید

هر لباسی در صورتی همیشه زیبا و خوش‌فرم دیده می‌شود و می‌تواند تا مدت‌ها در کمد لباس شما جا خشک کند، که به خوبی از آن نگهداری کنید.

برخی از لباس‌ها نگهداری‌های خاصی می‌خواهند، مثل یک لباس سفید یا شیری خیلی درخشان که لازم است همیشه خشک شویی شود یا یک بلوز ظریف زنانه با سنگ دوزی‌های خاص آن که لازم است همیشه با دست شسته شود.

پس همیشه به توصیه‌های شستشو روی هر لباس توجه کنید و دقت کنید که پارچه‌های ظریف یا دوخت‌های خاص نگهداری‌های ویژه نیز می‌خواهند.

بیشتر بخوانیدراهنمای شستشوی لباس، انواع پارچه و از بین بردن لکه‌های سمج 

توصیه هشتم مد و فشن: متناسب با فرم بدن لباس بپوشید

شوشانا گروس (Shoshanna Gruss) یکی از طراحان به‌نام مد و لباس معتقد است که “وقتی فرم و مدل لباس متناسب با اندام خودتان را پیدا کردید، باید همیشه از همان مدل خاص پیروی کنید”

برای مثال اگر ریزنفش هستید شاید بهتر باشد پیراهن‌های ماکسی خیلی بلند نپوشید و یک پیراهن کمربنددار با قد تا بالای زانو را جایگزین آن کنید  یا اگر بالاتنه درشتی دارید بهتر است بلوز با راه راه‌های افقی را فراموش کنید و به جای آن طرح‌های ساده یا لباس‌های بدون طرح را انتخاب کنید.

توصیه نهم مد و فشن: یک لیست از لباس‌های محبوبتان تهیه کنید

اگر موقع خرید لباس همیشه گیج می‌شوید و نمی‌دانید دقیقا چه مدل‌هایی را باید انتخاب کنید، بهتر است یک لیست از 10 لباس محبوب کمدتان را تهیه کنید. به این ترتیب می‌دانید که دقیقا کدام مدل لباس  همیشه به کارتان می‌آید و علاوه بر آن می‌دانید که لباس‌هایی که می‌خرید با آنچه که دارید همخوانی داشته و برای ست کردن یک لباس جدید دچار دردسر نمی‌شوید.

توصیه دهم  مد و فشن: همیشه آماده پرو کردن لباس باشید

به ویژه اگر یک لباس خیلی مهم مثل یک لباس مجلسی خاص را پرو می‌کنید فراموش نکنید که پیش از پوشیدن آن حتما گن داشته باشید. پوشیدن گن و لباس زیر و سوتین مناسب باعث می‌شود که لباس با فرم واقعی و زیبای خودش روی تن شما بنشیند.

حتی جزییات را هم رعایت کنید، کفش پاشنه بلند، رژلب و موهای شانه شده حس بهتری از لباسی که پرو می‌کنید به شما می‌دهد.

توصیه یازدهم مد و فشن: وقتی شک دارید یک سایز کوچک‌تر انتخاب کنید

در مورد خرید شلوار جین زنانه، هر موقع که در شک و تردید بودید، سراغ یک سایز کوچک‌تر بروید. شلوارهای جین معمولا به مرور زمان کمی گشاد می‌شوند بنابراین یک سایز کوچک‌تر دردسر نخواهد بود، ضمن اینکه شلوارهای جین وقتی فرم شل و وارفته‌ای روی تن داشته باشند، اصلا جالب دیده نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب سایز شلوار و جین زنانه

توصیه دوازدهم مد و فشن: کمد لباس‌تان را خلوت کنید

لباس‌ها به کمی جا برای نفس کشیدن نیاز دارند، شما باید بتوانید به سادگی همه لباس‌هایتان را ببینید و به راحتی انتخاب کنید بدون آنکه مجبور شوید برای پیدا کردن یک لباس یا کفش خاص کل کمدتان را زیر و رو کنید.

پس کمد لباس‌هایتان را مرتب کنید و هر لباسی را که نیاز ندارید یا نمی‌پوشید، بیرون بیاندازید.

توصیه سیزدهم مد و فشن: همه زوایا را به صورت کامل بررسی کنید

هرگز خانه را قبل از اینکه تمام زوایای یک استایل را چک کرده باشید، ترک نکنید. همه جزییات باید متناسب و زیبا به نظر برسند.

توصیه چهاردهم مد و فشن: گردنبندها را لایه لایه استفاده کنید

کوکو شانل (COCO Chanel) طراح معروفی است که همیشه این توصیه را در تمام استایل‌های خود به کار می‌برد. استفاده از چند گردنبند همزمان می‌تواند نمادی از خلاقیت شما در یک استایل باشد، تنها به این توجه کنید که هر گردنبند قد متفاوت اما جنس و رنگ یکسان داشته باشند.

توصیه پانزدهم مد و فشن: آستر لباس‌ها را بررسی کنید

کیفیت آستر و دوخت تمیز آن امضای یک طراح و بهترین نشانه کیفیت یک لباس است. پس همیشه تنها به ظاهر بیرونی بسنده نکنید و نگاهی دقیق به دوخت و جنس آستر آن بیاندازید تا ارزش واقعی یک لباس را تعیین کنید.

توصیه شانزدهم مد و فشن: ذهنتان را برای انتخاب‌های نو بازکنید

وقتی لباسی را انتخاب می‌کنید که از مدل آن خوشتان می‌آید و خیلی خوب روی بدن شما می‌نشنید، بهتر است سراغ جمله این لباس سلیقه من نیست” نروید! همیشه ذهنتان را برای تجربه‌های تازه باز نگه دارید.

توصیه هفدهم مد و فشن: به برندها وفادار باشید

این نکته‌ای است که می‌توانید از کیت میدلتون دوشز کمبریج یاد بگیرید! اگر لباس‌های یک برند با سلیقه شما متناسب است به آن وفادار بمانید چون احتمالا تمام مجموعه‌های آینده آن برند هم مناسب شما است!

این کاری است که کیت میدلتون در انتخاب استایل‌های خود انجام می‌دهد، استفاده از برندهای همیشگی و طراحان خاصی که از گذشته برای او لباس طراحی می‌کرند.

توصیه هجدهم مد و فشن: کفش‌های پاشنه بلند نود (Nude) انتخاب اول‌اند

نود یا همان رنگ پوست، امسال یکی از مدهای پرطرفدار زنانه به ویژه در انواع کفش پاشنه بلند است.

وقتی نمی‌دانید چه رنگی با لباس شما ست می‌شود یک کفش پاشنه بلند کرم یا همان نود را انتخاب کنید.

نکته: کفش‌های پاشنه بلند نود شما را قدبلندتر نشان می‌دهند.

توصیه نوزدهم مد و فشن: طرح راه راه را در کمدتان داشته باشید

تینا چای (Tina Chai) یکی از استایلیست‌های معروف مد و فشن معتقد است که “هر تکه لباس با طرح راه راه، در عین کلاسیک بودن، کاربردی و همیشگی است و می‌تواند تیپ شما را به یک استایل خاص تبدیل کند بدون آنکه شلوغ دیده شوید.”

توصیه بیستم مد و فشن: هرگز یک کت یا کاپشن خسته کننده نپوشید

“کت و کاپشن زنانه هرگز نباید ساده و خسته‌کننده به نظر برسد، آن‌ها تمام تیپ شما را پوشش می‌دهند، به چشم می‌آیند و اگر یک فرم معمولی خسته‌کننده داشته باشند همه چیز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.” این توصیه هلمز یانگ (Holmes Yang) یک طراح لباس مشهور است.

دانستن نکات بیشتر مد و فشن به شما کمک می‌کند که یک استایل متفاوت و حرفه‌ای داشته باشید و درست مانند استایلیست‌های معروف لباس بپوشید.

 



:: برچسب‌ها: مد و فشن,

لاغری سریع
نویسنده : آرامش تاریخ : شنبه 24 آذر 1397

کاهش وزن در یک هفته، در هفت روز تا 8 کیلو لاغر کنید!

 

امروزه افراد زیادی از مشکل چاقی رنج می برند و به دنبال روشی برای کاهش وزن سریع و سالم هستند. راه های موثری وجود دارد که می توانید فقط در یک هفته 8 کیلو لاغر کنید.

کاهش وزن در یک هفته با برنامه ای موثر برای لاغری

متاسفانه در زندگی امروزی افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند.

بهترین راه برای کاهش وزن و رهایی از چاقی گرفتن رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم است اما در برخی از مواقع ما به دنبال یک راه حل برای لاغری سریع می گردیم تا بتوانیم حداکثر وزنمان را برای شرکت در یک جشن عروسی و یا مهمانی ویژه کاهش دهیم البته بهتر است بعد از این رژیم های سریع کاهش وزن ازیک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش و پیاده روی استفاده کنید تا وزنتان تثبیت گردد چرا که راه های سریع کاهش وزن معمولا نتیجه پایداری ندارند. با این بخش از تناسب اندام نمناک همراه شوید تا بتوانید در یک هفته 8 کیلو وزن کم کنید و در مهمانی ویژه تان بدرخشید .

 

با این روش ها در یک هفته 8 کیلو وزن کم کنید

برنامه کاهش وزن 8 کیلو در یک هفته

اگر می خواهید به سرعت وزن کم کنید و قرار است هفته دیگر به جشنی بروید که لباس هایتان برایتان کوچک شده اند ، این رژیم به شما کمک می کند در کوتاهترین زمان ممکن وزن خود را تا 8 کیلوگرم کاهش دهید البته شما به شرطی وزن مورد نظر را کم می کنید که مو به مو برنامه زیر را رعایت کنید . در این رژیم غذایی این نکته را در نظر داشته باشید که میزان تغییر وزن افراد مختلف می تواند کاملا متفاوت باشد، اما در این که وزن کم می کنید هیچ شکی نیست.

یکی از سریع ترین روش های سالم و طبیعی برای کاهش وزن که می تواند برای تمام گروه های سنی قابل استفاده باشد رژیم «جنرال موتورز» (GM) است . این رژیم غذایی را می توانید در دو هفته متوالی ادامه دهید اما نباید بیش از دو هفته ، این رژیم را ادامه دهید . اگر بخواهید این رژیم را برای بیش از دو هفته ادامه دهید باید پس از گرفتن دو هفته رژیم بین آن یک هفته استراحت قرار دهید اما در این یک هفته نباید غذاهای پرکالری مصرف نمایید .

هنگامی که این برنامه غذایی را دنبال کردید نباید به هیچ عنوان استرس را به خود راه دهید . همچنین باید خواب کافی داشته باشید و همانگونه که در برنامه غذایی گفته شده غذا بخورید و کمتر از آن غذا مصرف نکنید و خود را گرسنه نگه ندارید.

مهم ترین نکته این رژیم این است که قبل از تمام شدن هفته خود را وزن نکنید زیرا وزن کردن زیاد موجب دلسردی شما از رژیم و رها نمودن آن می شود.

 

8 کیلو لاغری فقط در 7 روز

مراحل کاهش وزن در هفت روز

روز اول

اولین روز رژیم مهم ترین روز آن است که باید فقط در این روز میوه و آب مصرف کنید و از خوردن سایر خوراکی ها اجتناب نمایید. در این رژیم غذایی حدود 8 تا 12 لیوان آب بنوشید . بهترین میوه ها برای این رژیم سیب، هندوانه، خربزه وانارهستند و میوه ای که نباید اصلا از آن مصرف کنید موز می باشد. شما می توانید هر وقت احساس گرسنگی نمودید میوه و آب مصرف کنید.

روز دوم

در روز دوم رژیم که مختص به سبزیجات است شما باید سبزیجات خام و پخته و آب پز شده اما بدون اضافه کردن روغن مانند لوبیای پخته، هویج، بروکلی، خیار، کدو، کاهو و کلم استفاده کنید و می توانید این سبزیجات را ترکیب کنید و برای خودتان سالاد درست کنید ولی روی آن سس نریزید فقط با مقداری سرکه سیب و آبلیمو آن را میل کنید. در این روز نیز مانند روز اول 8 تا 10 لیوان آب بخورید و اگر دچار بیرون روی زیاد شدید اصلا نگران نشوید .

در این روز از رژیم غذایی حتی می توانید سیب زمینی آبپز هم بخورید، ولی بهتر است آن را درصبحانه مصرف کنید تا کربوهیدرات های آن طی روز بسوزند.

 

در روز دوم برنامه غذایی سالاد سبزیجات بخورید

روز سوم

در روز سوم رژیم شما مجاز به خوردن انواع میوه و سبزیجات به غیر از موز و سیب زمینی هستید . امروز هم در کنار خوردن سبزیجات و میوه باید 8 تا 10 لیوان آب بخورید . در روز سوم رژیم از میوه برای صبحانه و برای ناهار از سبزیجات به شکل سوپ یا سالاد و برای میان وعده دوباره از میوه و برای شام از سبزیجات استفاده کنید. ترتیب استفاده از میوه ها و سبزیجات و یا ترکیب کردن آنها به ذائقه شما بستگی دارد.

روز چهارم

در روز چهارم از رژیم غذایی ژنرال موتورز شما مجاز به استفاده از 8 تا 10 عدد موز به همراه سه لیوان شیر هستید و به غیر از این دو شما هیچ چیز دیگری نباید بخورید. شاید فکر کنید با این سهمیه شیر و موز ممکن است گرسنه شوید اما باید بدانید اگر سهمیه شیر و موز خود را به صورت مناسب برای تمام روزتان تقسیم کنید ، احساس گرسنگی شما را اذیت نمی کند.

در این روز هم مانند سایر روزها آشامیدن 8 تا 12ز لیوان آب فراموش نشود . شما می توانید در این روز سه لیوان شیرتان را را برای صبحانه، ناهار و شام بگذارید تا همراه با موز در تمام روز سیر بمانید.

 

در روز چهارم فقط مجاز به خوردن موز و شیر هستید

روز پنجم

روز پنجم یک روز رویایی برای شماست زیرا در این روز قرار است یک پیمانه برنج بدون روغن بخورید! در روز پنجم شما نیمی از راه را طی کرده اید و می توانید از سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید . امروز مجاز به خوردن سوپ سبزیجات بدون روغن شامل کدو، کلم، هویج و بروکلی، هستید و همچنین می توانید سیب، پرتقال و گریپ فروت بخورید . در این روز باید 6 تا 7 عدد گوجه فرنگیبخورید تا اسید اوریک بدنتان افزایش یابد همچنین آشامیدن حداقل 10-12 لیوان آب در این روز فراموش نشود.

روز ششم

آیا تا این روز از رژیمتان موفق بوده اید ؟ اگر این چنین است باید بدانید تا این روز حتما دیگر عملکرد سیستم گوارشیتان بهبود یافته و متابولیسم بدنتان افزایش یافته است . امروز شما مجاز به خوردن یک پیمانه برنج برای وعده ناهار و سبزیجات به صورت خام یا پخته برای باقی روز هستید همچنین در این روز باید 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

 

افزایش متابولیسم بدن در روز ششم

روز هفتم

امروز روز آخر این رژیم و روز وزن کردن شماو دیدن نتیجه آن با چشمتان است . در این روز شما مجاز به مصرف برنامه غذایی روز ششم به همراه یک لیوان آب میوه طبیعی تهیه شده در منزل هستید .

در روز آخر رژیم مانند روزهای قبل نوشیدن آب به مقدار 10 تا 12 لیوان فراموش نشود . در روز آخر این رژیم علاوه بر کاهش وزن خواهید دید پوستتان نیز روشن تر می شود .در پایان روز هفتم این رژیم مجاز هستید خود را وزن کنید . بعد از این رژیم غذایی دیگر پر خوری را کنار بگذارید و نتیجه تلاش و کارتان را در روزهای آینده از دست ندهید.

نکته 1:برای اینکه کاهش وزن بیشتری از این رژیم حاصل شود بهتر است روز 45 دقیقه پیاده روی کنید.

نکته 2: آشامیدن چای سبز و قهوه بدون شیر و شکر در تمام روزهای این رژیم غذایی مجاز است.

 



:: برچسب‌ها: لاغری سریع,

آشپزی
نویسنده : آرامش تاریخ : چهار شنبه 21 آذر 1397

آشپزی و بهترین نوع طبخ برنج

یک آشپز خوب باید به سلامت آشپزی اهمیت ویژه ای بدهد و از آنجایی که برنج اصلی ترین ماده غذایی سفره های ایرانی است پس باید طرز پخت اصولی آنرا بدانید.

برای حفظ ارزش غذایی برنج، باید به نحوه پخت آن توجه کرد که در زیر به 5 مورد در این باره اشاره می‌کنیم.

در کشورهای مختلف یک نوع غله به عنوان قوت غالب مصرف می‌شود که قسمت عمده کالری مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند؛ در ایران، گندم و برنج؛ در انگلستان، سیب‌زمینی و در ایتالیا، ذرت.

بنابراین اگر فردی روزانه به 2000 تا 2500 کیلوکالری انرژی نیاز دارد، 55 تا 60 درصد انرژی مورد نیاز را باید با مصرف انواع غلات تأمین کند. غلات یکی از مهم‌ترین گروه‌های اصلی غذایی هستند که باید انواع مختلف آن مانند نان، برنج، ماکارونی، ذرت و… در برنامه غذایی همه افراد به خصوص کودکان و نوجوانان که در سنین رشد هستند، گنجانده شود.

این ماده غذایی سرشار از نشاسته و ویتامینهای گروه B است که در متابولیسم بدن دخالت دارد.

بعد از 6 ماه رشد و تکامل کودک، شیر مادر با وجود ارزش غذایی و ترکیب‌های مفیدی که دارد، قادر به تأمین نیازهای رشدی کودک نیست زیرا علاوه بر اینکه انرژی کمتری دارد، آهن کافی را هم به بدن نمی‌رساند. از این رو، برنج اولین گروه از غلات است که به صورت پودر برنج یا فرنی در برنامه غذایی کودک گنجانده می‌شود.

البته مهم‌ترین نکته از نظر تغذیه‌ای، این است که ترجیحاً غلات مصرفی از دانه کامل تهیه شده باشند زیرا در سلامت همه افراد به خصوص گروه‌های آسیب‌پذیر اینکه با مصرف روزانه مواد غذایی، تعادل بین املاحی که در تعادل آب و الکترولیت نقش دارند، (به خصوص سدیم و پتاسیم) برقرار شود، از نظر فیزیولوژیک مهم است.

دانه غلات، حاوی سدیم است و پوسته آن پتاسیم دارد، بنابراین واضح است که اگر پوسته غلات دور ریخته شود یا بیشترین سهم مصرفی غلات بدون سبوس یا آرد باشد، مقدار زیادی سدیم دریافت می‌شود که می‌تواند باعث اختلال در تعادل الکترولیت‌ها و در نهایت منجر به پرفشاری خون و در درازمدت بروز بیماری‌های قلبی – عروقی شود.

از این رو باید در برنامه غذایی کودکان بهترین نوع غلات را که از دانه کامل تهیه شده‌اند، گنجاند. اگر غلات با حبوبات مصرف شود، از عالی‌ترین منابع تأمین‌کننده پروتئین، ریزمغذی‌ها و در نهایت رشد مناسب در کودکان خواهد بود زیرا علاوه بر فیبر و سبوس، حاوی عناصر دو ظرفیتی، آهن، منیزیم و روی هم است.

 

برنج قهوه‌ای یکی از بهترین انواع غلات است که متأسفانه در کشور ما بسیار کم تولید و مصرف می‌شود.

میزان کالری برنج به روغنی که در طبخ آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. میزان کالری 100 گرم برنج که بدون روغن پخته می‌شود، نسبت به 100 گرم نان، کمتر است اما وقتی برای پخت به آن روغن اضافه شود، میزان کالری افزایش می‌یابد

برنج قهوه ای حاوی فیبر محلول بالا و شاخص نمایه گلایسمی پایین است. نمایه گلایسمی در مورد غلات، شاخصی است که سرعت هضم و جذب نشاسته در دستگاه گوارش نشان می‌دهد و هر چقدر نمایه گلایسمی غلات بالاتر باشد، نشاسته در بدن زودتر هضم و جذب و به قند تبدیل خواهد شد.

به این ترتیب غلات بدون سبوس یا غلاتی که از آرد تصفیه‌‌شده تهیه شده‌اند، در مقایسه با غلات سبوس‌دار، نمایه گلایسمی بالاتری دارند و با مصرف آن‌ها میزان قندخون در فاصله زمانی کوتاهی بالا می‌رود که برای سلامت مفید نیست.

بیشتر خانواده‌ها با این تصور که آبکش کردن برنج باعث کم شدن نشاسته موجود در آن می‌شود، برنج را آبکش می‌کنند در حالی که این تصور کاملاً غلط است و با آبکش کردن برنج، قسمت قابل‌توجهی از فیبر محلول در آن از بین می‌رود و ارزش غذایی‌اش کم می‌شود.

5نکته‌ی مهم

برنج از جمله غلات مغذی و پرمصرف دنیاست. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است؛ کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده بخش بزرگی از رژیم غذایی هر فردی را تشکیل می‌دهند. البته برای حفظ ارزش غذایی این غله، باید به نحوه پخت آن توجه کرد که در زیر به 5 مورد در این‌باره اشاره می‌کنیم:….

1.         برای پخت برنج آن را آبکش نکنید، زیرا تمام ویتامین‌های محلول در آب با آبکش کردن حذف می‌شوند. در واقع مهم‌ترین ارزش تغذیه‌ای خوراکی‌هایی مانند برنج و نان، ویتامین‌های گروه B است که برای سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها مورد نیاز هستند. این ویتامین‌ها به دلیل اینکه محلول در آب هستند وقتی طی حرارت زیاد در آب می‌جوشند در آب حل و با آبکش کردن برنج، دور ریخته می‌شوند و در نهایت برنج مصرفی اگرچه دارای مواد نشاسته‌ای است اما فاقد ویتامین‌هایی است که باعث سوخت‌وساز ترکیب‌های فوق و آزاد شدن انرژی‌شان می‌شود.

2.         معمولاً اضافه کردن نمک هنگام خیس کردن برنج، تأثیری در افزایش یا کاهش ارزش غذایی آن ندارد اما نباید فراموش کرد مصرف زیاد نمک مانند سم است و باعث بروز بیماری‌هایی نظیر فشارخون بالا و پوکی استخوان می‌شود.

3.         میزان کالری برنج به روغنی که در طبخ آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. میزان کالری 100 گرم برنج که بدون روغن پخته می‌شود، نسبت به 100 گرم نان، کمتر است اما وقتی برای پخت به آن روغن اضافه شود، میزان کالری افزایش می‌یابد. در ضمن، یک قاشق غذاخوری برنج شفته، تقریباً معادل 5/1 قاشق غذاخوری برنج دانه‌دانه بوده و طبیعی است که کالری آن در واحد حجم، بیشتر باشد.

4.         اگرچه خوردن غذاهای پوره شده به دلیل هضم راحت برای سالمندانی که مشکل جویدن دارند یا کودکانی که به آن‌ها غذای کمکی داده می‌شود، مناسب است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که وقتی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی و نان در اثر طبخ طولانی مدت «له» یا «شفته» می‌شوند، سرعت آزاد شدن قند (گلوکز) از ترکیب‌های نشاسته‌ای افزایش می‌یابد و به اصطلاح نمایه گلایسمی‌شان بالا می‌رود. به عبارت ساده‌تر، ترکیب نشاسته‌ای در بدن به سرعت به قند ساده تبدیل می‌شود و در نتیجه پاسخ انسولین بدن هم افزایش می‌یابد که در نهایت باعث بروز مشکلات متابولیکی خواهد شد. بنابراین مصرف برنج شفته یا له‌شده در سالمندانی که در معرض ابتلا به مشکلات متابولیسمی هستند، توصیه نمی‌شود و بهتر است مدت زمان پخت مواد غذایی نظیر برنج طولانی نباشد.

5.         اگر از روغن‌های جامد یا مایع برای پخت برنج استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که مناسب‌ترین روغن‌ها، روغن‌های مایع گیاهی هستند که در میان آن‌ها روغن زیتون بهترین است. به این شرط که بعد از پخت برنج به آن اضافه شود.



:: برچسب‌ها: آشپزی,

سبک زندگی
نویسنده : آرامش تاریخ : یک شنبه 18 آذر 1397

مگر سبک زندگی تعریفی مشخص و دقیق دارد که بتوان با آن موضوعات سبک زندگی را از غیر آن جدا کرد؟ اینکه ما با شنیدن سبک زندگی به یاد آشپزی، مد، تفریح و... می‌افتیم ریشه‌های فراوان و دلالت‌های بسیار دارد. و اینکه گمان کنیم می‌توان به‌سادگی با سبک زندگی، نماز و احکام و اخلاق و سایر موضوعات اصلی که در زندگی دینی مهم است را مراد کنیم، اشتباهی بزرگ است. اما چه کسی با چه ملاکی تعیین می‌کند که یک موضوع مربوط به سبک زندگی است یا خیر؟

موضوعات اصلی سبک زندگی در رسانه‌ها

 

یکی از مدخل‌های صفحه‌ی اصلی Yahooگزینه‌ی shaineاست. معادل این مدخل را درYahooمکتوب با عنوان lifestyleمی‌توان دید. در سایر موتورهای جست‌وجو و سایت‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی نیز عموماً بخشی مهم به سبک زندگی اختصاص داده شده است. در یک نگاه کلی به سایت‌ها و مجلاتی که مطالبی تحت عنوان سبک زندگی منتشر می‌کنند، می‌توان بخش‌هایی زیر را ذیل این عنوان یافت:

 

تناسب و زیبایی، خانه و دکوراسیون، آشپزی، مد و لباس، موفقیت و شادکامی، روابط با دیگران، مسائل جنسی و عاشقانه، پول و کسب‌و‌کار، خرید، سرگرمی، طالع‌بینی.

 

لازم است توجه شود که همه‌ی این‌ عناوین با همدیگر در یک سایت یا مجله به‌صورت مدخل‌های اصلی سبک زندگی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ عموماً پنج یا شش مورد از این عناوین، موضوعات بخش سبک زندگی رسانه‌ها را تشکیل می‌دهد که البته گاهی یک رسانه عنوانی جدید به ابتکار خود، به این موارد اضافه می‌کند. مثلاً یکی از بخش‌های سبک زندگی Yahooدرباره‌ی حیوانات خانگی است که امور مختلف آنان را چگونه انجام دهیم و چگونه با آن‌ها تعامل کنیم.

 

 

 

 آیا این‌ها موضوعات اصلی سبک زندگی هستند؟

 

سؤالی که در اینجا خودنمایی می‌کند آن است که از بین موضوعات و عناوین بسیار زیادی که همگی ذیل سبک زندگی می‌گنجند، چرا این موارد در صدر قرار گرفته‌اند؟ و به‌دنبال آن، این مسئله مطرح می‌شود که انتخاب این موارد در رسانه‌ به‌عنوان مدخل‌های اصلی سبک زندگی، چه مبانی و زمینه‌هایی دارد؛ چه لوازمی پیش می‌آورد؛ چه نتایجی از آن حاصل می‌شود، چه بدیل‌هایی برای آن قابل تصور است و چه دلالت‌ها و اشارت‌هایی می‌توان به آن نسبت داد.

 

سؤال بسیار مهم دیگر این است که آیا می‌توان به‌گونه‌ای دیگر نگاه کرد و تشخیصی دیگر از اجزاء اصلی سبک زندگی داشت؟ یعنی ممکن است اجزاء اصلی همین زندگی کنونی، در نگاهی دیگر، متفاوت از موارد پیش‌گفته تشخیص داده شود. پس از بررسی این موضوع می‌توان در این‌باره اندیشید که در زندگی مطلوب، اجزاء اصلی زندگی را چه چیزهایی تشکیل می‌دهند.

 

ممکن است این سؤال مطرح شود که مگر پرداختن به موضوعات فوق در رسانه‌ها، به‌معنای آن است که این موارد اجزاء اصلی زندگی را تشکیل می‌دهند؟ آیا رسانه‌ها ابتدا توجه کرده‌اند کدام موضوعات بخش‌های اصلی زندگی را تشکیل می‌دهند و بعد آن‌ها را به‌عنوان مدخل‌های بحث سبک زندگی خود انتخاب کرد‌ه‌اند؟ برای پاسخ به این سؤال باید به این سؤال پاسخ دهیم که رسانه با چه هدفی این بخش‌ها را ذیل سبک زندگی قرار می‌دهد و اصلاً چرا رسانه‌ها از سبک زندگی سخن می‌گویند؟

 

صرف‌نظر از اینکه رسانه بخش‌های اصلی سبک زندگی را به‌عنوان محورهای سبک زندگی از جامعه اخذ می‌کند یا بر مبنای دیگری محورها را انتخاب می‌کند، این موضوع مسلم است که واقعیت سبک زندگی در جامعه بیش از هرچیز متأثر از رسانه‌هاست. بنابراین مواردی که توسط رسانه‌ها به‌عنوان اجزاء اصلی سبک زندگی معرفی می‌شوند در سبک زندگی واقعی مردم نیز اجزاء اصلی سبک زندگی هستند، هرچند سبک زندگی مردم در واقعیت، تحت تأثیر خود رسانه‌ها شکل گرفته باشد.

 

وقتی مصرف انواع مختلف پنیر برای همه‌ی افراد جامعه به تکرار افتاد، پنیر این ظرفیت را دارد که بار دیگر جلوه‌ای جدید از خود به نمایش بگذارد و باز هم برای مصرف‌کنندگان، سلسله مراتبی در هویت و شأن اجتماعی قائل شود تا چرخه‌ی سبک زندگی دچار اخلال نشود

نتیجه‌ی سخن فوق این است که بخش‌های اصلی سبک زندگی در رسانه، این دلالت را دارد که این بخش‌ها در زندگی واقعی نیز بی‌اهمیت نیستند. اما رسانه‌ها می‌توانند موارد مهم‌تری در زندگی مردم را نادیده بگیرند. و می‌توانند بخشی با اهمیت معمول را بسیار مهم‌تر از اهمیت واقعی آن جلوه دهند. بنابراین بی‌وجه نیست اگر تردید کنیم که مدخل‌های اصلی سبک زندگی در رسانه‌ها متفاوت از بخش‌های اصلی زندگی ما است. در عین اینکه اصلی بودن بخشی از زندگی در رسانه، القاگر اصلی بودن آن در زندگی واقعی است.

 

آیا اصلی‌ترین بخش‌های سبک زندگی کنونی ما (و نه حتی زندگی مطلوب ما) عبارتند از: تناسب و زیبایی، خانه و دکوراسیون، آشپزی، مد و لباس، موفقیت و شادکامی، روابط با دیگران، امور عاشقانه و جنسی، پول و کسب و کار، خرید، سرگرمی و طالع‌بینی؟

 

 

 

 موضوعات اصلی کدام زندگی؟

 

روشن است که آشپزی در نوعی از زندگی بخش اصلی است که اولاً افراد در زندگی خود غذا بپزند و ثانیاً تمرکز برتلذذ و تنوع غذاها موضوعیت داشته باشد. هریک از این دو وجود نداشته باشد، طرح آشپزی به‌عنوان موضوعی در سبک زندگی بی‌وجه می‌شود؛ چنانچه در زندگی سنتی ما بخش دوم وجود نداشته است و برای همین آشپزی امری معمول در زندگی بوده که بی‌نیاز از طرح موضوع و بحث درباره‌ی آن بوده‌اند، مثل شستن دست‌و‌صورت که همه به‌صورت معمول آن را انجام می‌دهند، اما نیازی به گفت‌وگو درباره‌ی آن‌ نیست. در زندگی کنونی نیز رفته‌رفته رکن اول از میان برداشته شده است و دیگر غذاپختن جای خود را به غذا خریدن داده است، برای همین بخش آشپزی نیز جای خود را به غذاها و نهایتاً پخت کیک و شیرینی می‌دهد، یعنی پخت‌و‌پز یک امر تفننی است.

 

آیا اگر تقسیم‌بندی موضوعات اصلی سبک زندگی را به مردم هندوستان می‌سپردیم موضوعات به این شکل کنار هم قرار می‌گرفت؟

 

 

 

 آیا این‌ها موضوعات اصلی زندگی ایرانی‌ها است؟

 

در زندگی کنونی ما در شهرهای بزرگ ایران، یکی از مهم‌ترین موضوعات روزانه رفت‌وآمد در شهر است؛ مثلاً در شهری مثل تهران، متوسط سه ساعت وقت هر نفر در طول روز فقط به رفت‌وآمد می‌گذرد، اما کمتر دیده شده است که در رسانه‌هایی که به موضوع سبک زندگی می‌پردازند، رفت‌و‌آمد یکی از امور اصلی زندگی محسوب شود. غذا، تفریح و مسائل زناشویی بسیار مهم است، اما آیا این سه جایگاهشان در حدی است که حدود نیمی از مباحث سبک زندگی را به خود اختصاص دهند؟ روشن است که در اینجا درباره‌ی اصل طرح این موضوعات به‌عنوان محورهای اصلی سبک زندگی سخن می‌گوییم و به محتوا نمی‌پردازیم[1] بلکه سخن این است که صرف‌نظر از محتوا، اساساً جایگاه این موضوعات و درجه‌ی اهمیتشان و حجم آن‌ها در زندگی به‌گونه‌ای نیست که نیمی از زندگی را پرکنند و نیم دیگرش کار، روابط اجتماعی، و طالع‌بینی باشد. آراستگی، زیبا پوشیدن و آرایش‌کردن امور بی‌اهمیتی در زندگی نیستند، اما فقط با نگاهی خاص می‌توان این موارد را در زمره‌ی ده موضوع اصلی سبک زندگی قرار داد. در همین زندگی کنونی، مطالعه و پی‌گیری اخبار و اطلاعات امور مختلف موضوعی است بسیار بسیار مهم، اما هیچ‌گاه ذیل سبک زندگی بخشی به‌نام مطالعه یا اطلاعات یا اخبار مشاهده نمی‌کنیم که به مخاطب آموزش دهد چگونه باید با مطالعه مواجه شد، کی و چگونه و چقدر و چه چیزی باید مطالعه کرد، چگونه اخبار و اطلاعات کسب کنیم، اخبار و اطلاعات دریافت شده را چگونه پردازش کنیم و چگونه از آن‌ها استفاده کنیم. حال آنکه موضوع اطلاعات موضوعی شامل است و همه‌ی بخش‌های دیگر سبک زندگی به‌صورت مستقیم متأثر از آن هستند.

 

 روابط روزانه‌ی اجتماعی در مواجهه با فروشنده یا مشتری، مأمور دولت، رئیس و زیر دست در اداره بسیار مهم است، اما آیا در کشوری مثل ایران روابط با اقوام و خویشاوندان از اهمیت کم‌تری برخوردار است که در سبک زندگی عموماً بخشی به نام روابط اجتماعی دیده می‌شود که در آن، حجمِ پرداختن به رابطه با اقوام به صفر میل می‌کند؟

 

بنابر آنچه گذشت در می‌یابیم که حتی بدون وارد کردن نگاه دینی و هنجاری و صرفاً با تغییر دیدگاه و توجه به خصوصیات منطقه‌ای، سرفصل‌های اصلی سبک زندگی در جامعه‌ای مثل ایران، تفاوت‌های بسیار مهمی با سرفصل‌های اصلی رایج در رسانه‌های غربی پیدا می‌کند که رسانه‌های داخلی ما بدون توجه صرفاً آن را تقلید می‌کنند.[2] در نتیجه اگر یک‌بار دیگر به امور معمول زندگی کنونی در کشور خود نگاه کنیم و موضوع را نیز صرفاً محدود به شهری مثل تهران نسازیم، موارد مهم‌تری از امور معمول زندگی را تشخیص می‌دهیم که می‌توان بر اساس آن تقسیم‌بندی جدیدی در موضوعات سبک زندگی ارائه داد و به‌عبارت دیگر موضوعات اصلی ذیل سبک زندگی را متفاوت از آنچه اکنون هست طرح کرد. مثلاً در کشور ما میزان توجه و تغییرات، و هزینه‌ای که برای دکوراسیون داخلی منزل می‌شود، معمولاً در حدی است که شاید این مسئله جزء بیست موضوع اول سبک زندگی نیز قرار نگیرد. مسائل و روابط خانوادگی در ایران قطعاً یکی از موضوعات اصلی سبک زندگی است و به‌هیچ وجه نمی‌توان آن را در مسائل عاطفی و جنسی خلاصه کرد. گرفتاری‌ها و گره‌های پیچیده‌ی اداری یک بخش بسیار مهم در زندگی کنونی هر فرد و خانواده‌ای است که وقت و توان بسیاری را خرج خود می‌کند. همسایگی در شهرهایی زیادی که هنوز تهران‌زده نشده‌اند مسئله‌ای قابل توجه در زندگی کنونی ایرانیان است که بعید است بتوان با تبلیغ قفل جای پارک! تمام مسائل مثبت و منفی آن را حل کرد. تحصیل فرزندان و تربیت آنان از نوزادی تا کنکور و سربازی برای مردم ما مسئله‌ای است که شاید بتوان آن را اصلی‌ترین مسئله‌ی هر خانواده‌ای دانست، با این حال در رسانه‌های داخلی هنوز نسخه‌ی قدیمی رسانه‌های خارجی استفاده می‌شود و بخش والدین و امور مربوط به فرزندان که در برخی رسانه‌های خارجی اضافه شده است، جای خود را بازنکرده است.

 

 

 

 موضوعات اصلی زندگی از کدام منظر؟

 

بنابر آنچه گذشت، اگر شرایط بومی هر کشور و شهر و ممیزات زندگی در آن را لحاظ کنیم، محورهای اصلی سبک زندگی متناسب با هریک متفاوت از دیگری خواهد بود و ابداً منحصر به مواردی که در ابتدای نوشته به آن پرداختیم نخواهد بود. اما موضوع به خصوصیات بومی زندگی منحصر نیست. آنچه بسیار مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از خصوصیات بومی است، تفکری است که مبنای تقسیم‌بندی قرارگرفته است. هر تقسیم‌بندی از امور زندگی، مبتنی بر نگاه خاصی به هستی، تعریف خاصی از انسان، تلقی خاصی از زندگی، اعتقاد خاصی به مبدأ و معاد و نگرش‌های بنیادین دیگری است که تقسیم‌بندی براساس آن انجام شده است. در نتیجه مبانی تفکر غربی را می‌توان در تقسیم‌بندی محورهای اصلی سبک زندگی مشاهده کرد. جست‌وجوی زیرموضوعات اصلی سبک زندگی در بستر شکل‌گیری مفهوم سبک زندگی در این باره بسیار روشن‌کننده است.

 

 

 

 موضوعات تنوع‌پذیر و مصرفی

 

کسانی که مطالعاتی درباره‌ی سبک زندگی داشته‌اند مکرر به این جمله برخورده‌اند که سبک زندگی مفهومی مربوط به جامعه‌ی مصرفی است. هم‌چنین مصرف یکی از مؤلفه‌های اصلی مفهوم سبک زندگی است. در اینجا لازم است که اولاً رابطه‌ی مبانی تفکر غربی با نظام سرمایه‌داری و موضوع مصرف ـ‌که به تفصیل درباره‌ی آن سخن گفته شده است‌ـ یادآوری شود و ثانیاً به نقش مؤلفه‌ی مصرف در تعیین محورهای اصلی سبک زندگی دقت شود.

 

وقتی به مؤلفه‌ی مصرف در کنار مؤلفه‌های دیگری مثل سلیقه، انتخاب، هویت و تمایز به‌عنوان مفاهیم محوری توضیح‌دهنده‌ی سبک زندگی دقت می‌کنیم، درمی‌یابیم که مفهوم سبک زندگی ناظر به به ابعاد یا اجزائی از زندگی است که قابلیت تغییر و تنوع بسیار فراوان داشته باشد؛ یعنی هیچ‌گاه نباید ظرفیت موضوع برای تکثر و تنوع پایان پذیرد.

 

مشارطه، مراقبه و محاسبه و صرف وقت برای دست‌یابی به خودآگاهی به حال و مقام خود را می‌توان بخشی از مقولات دانست که باید به‌طور مستقیم به آن پرداخته شود، هرچند که این کلیت بر سایر اجزاء و بخش‌ها و ابعاد که در ادامه خواهد آمد، سیطره دارد

انسان‌ها همه می‌خوابند و از خواب برمی‌خیزند. گونه‌ها و ساعات مختلفی نیز برای این خواب و بیداری قابل تصور است. اما خواب و بیداری ظرفیت تنوعی فزاینده‌ای که به بی‌نهایت میل کند، ندارد و ارتباط چندانی با مصرف پیدا نمی‌کند. بنابراین نمی‌توان خواب و بیداری را یکی از مقولات اصلی سبک زندگی دانست. در مورد بسیاری دیگر از موضوعات مهم زندگی که به‌عنوان مقولات اصلی سبک زندگی به آن‌ها پرداخته نشده است نیز می‌توان پایین بودن ظرفیت تنوع و تکثر و نیز ارتباط اندک با مصرف را مطرح ساخت. اگر در نوعی از زندگی مردم فقط یک نوع پنیر مصرف کنند، هیچ‌گاه مصرف‌ پنیر نمی‌تواند جزئی از سبک زندگی متمایزکننده‌ی من از دیگران باشد و برای هویت‌بخشی به من نقشی ایفا کند. اما می‌توان با طعم‌ها و کیفیات مختلف صد و اندی پنیر تولید کرد که افراد با امکان انتخاب، تمایز خود با دیگران را در مصرف پنیر نشان دهند؛ مطابق سلیقه‌ی خود پنیر بخرند و بخورند، و در این نوع مصرف، هویتی را جست‌وجو نمایند. اما نکته‌ی کلیدی اینجاست که وقتی مصرف انواع مختلف پنیر برای همه‌ی افراد جامعه به تکرار افتاد، پنیر این ظرفیت را دارد که بار دیگر جلوه‌ای جدید از خود به نمایش بگذارد و باز هم برای مصرف‌کنندگان، سلسله مراتبی در هویت و شأن اجتماعی قائل شود تا چرخه‌ی سبک زندگی دچار اخلال نشود.

 

بر همین سیاق می‌توان گمانه‌هایی مطرح کرد با این مضمون که چه اموری ناظر به زندگی با اهمیت تلقی می‌شده است که تقسیم‌بندی رایج در رسانه‌ها از آن به دست آمده است:

 

مصرف حداکثری، تنوع در خوردن، و لذت حداکثری از خوردن، لذت از تغییر مدام محیط پیرامون، اهمیت لذت فردی، ضرورت فراموشی مرگ، اصرار بر مواجه‌نشدن انسان با خود، از بین بردن امکان هرگونه خلوت و ضرورت مشغولیت دائمی با چیزی. توجه به همه‌ی دغدغه‌های انسان‌های معمولی و اصیل بودن این دغدغه‌ها، سامان‌دهی به دغدغه‌ها و رفع و رجوع آن با کم‌ترین چالش و درگیری عمیق، اولویت تغییرات سطحی و حداقلی در برابر تغییرات بنیادین و عمیق. حفظ وضع موجود و پوشش دادن همه‌ی نیازها حتی نیازهای ناهمخوان با شرایط کنونی با کم‌ترین هزینه و...

 

مقصود از ذکر این موارد آن نیست که کسانی با هدف تحقق این امور، تقسیم‌بندی کنونی از سبک زندگی را ارائه داده‌اند، بلکه مقصود آن است که می‌توان تناسبی میان این امور و موضوعات اصلی سبک زندگی در رسانه‌ها، ملاحظه نمود.

 

با توجه به آنچه گذشت می‌توان مدعی شد که اغلب موضوعاتی که به‌عنوان محورهای اصلی سبک زندگی در رسانه‌ها مطرح هستند، در این خصوصیت که تنوع‌پذیرند مشترکند. ظرفیت تنوع‌پذیری نباید پایان‌یافتنی باشد و از سوی دیگر این تنوع، با مصرف خدمات یا کالاهایی ‌پیوند خورده است. هر محور سبک زندگی در تکثرپذیری بی‌نهایت خود، با مصرف‌هایی جدید قرین است و از اینرو است که موضوعات فاقد این خصوصیات کم‌تر ذیل سبک زندگی مطرح شده و یا به‌عنوان موضوعات حاشیه‌ای طرح شده‌اند. با حذف این دو خصوصیت به‌راحتی می‌توان موضوعات بسیار مهمی از زندگی را یافت که قابلیت بحث، آموزش، معناکاوی، آسیب‌شناسی، اصلاح، بهینه‌سازی را دارد.

 

 

 

 موضوعات زندگی دینی

 

با توجه به آنچه گذشت، برای جامعه‌ای مثل جامعه‌ی ما که تحقق زندگی دینی را یکی از اهداف خود قرار داده است، صرف اصلاح محتوایی مقولات سبک زندگی نمی‌تواند نتیجه‌ی مطلوبی داشته باشد، بلکه لازم است مقولات جدیدی برای سبک زندگی بازتعریف گردد. چرا که اگر نگاه دینی را اصل قرار دهیم، مصرف و تنوع رنگ می‌بازند. امور اصلی زندگی که نقش محوری دارند و همه‌ی اجزاء زندگی با آن تنظیم می‌شود بسیار متفاوت از مقولاتی است که امروزه به‌عنوان امور اصلی سبک زندگی به آن پرداخته می‌شود.

 

با توجه به برخی حداقل‌های دینی می‌توان درباره‌ی برخی خصوصیات، ابعاد و اجزاء یک زندگی دینی گمانه‌هایی مطرح ساخت.

 

حرکت کلی زندگی:

 

 زندگی دینی ذیل یک برنامه‌ی کلان سلوکی قرار دارد که بر اساس آن همه‌ی زندگی حرکتی برای نزدیک شدن به خداوند است. این برنامه البته برنامه‌ی پویایی است و برای همین به‌طور دائم نیازمند تنظیم است. از این رو تفکر در چندوچون این برنامه و تنظیم صورت کلی آن نیازمند پرداختن مستقیم است. بنابراین در اینجا ملاحظه می‌کنیم که علی‌رغم اینکه در مقولات سبک زندگی رایج، عنوانی درباره‌ی کلیت زندگی و حرکت آن مطرح نیست؛ در اینجا کلیت حرکت به سمت مقصد و تنظیم برنامه‌ی پویای آن نیازمند صرف وقت و توجه است و لازم است فصلی در زندگی برای آن باز شود؛ مشارطه، مراقبه و محاسبه و صرف وقت برای دست‌یابی به خودآگاهی به حال و مقام خود را می‌توان بخشی از این مقوله دانست که به‌طور مستقیم به آن پرداخته می‌شود، هرچند که این کلیت بر سایر اجزاء و بخش‌ها و ابعاد که در ادامه خواهد آمد، سیطره دارد.

 

اوقات:

 

حرکت کلی و برنامه‌ی سلوکی، متناظر با اوقات است و توجه به خصوصیات اوقات در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع برنامه‌ی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه‌ی زندگی دینی بر بستر زمان‌ها با خصوصیات مخصوص به خود انجام می‌شود. هر ساعت از شبانه روز، هر روز در هفته و ماه، و هر ماه در سال و هر مقطع از سن انسان دارای خصوصیات ویژه‌ای است و متناسب با بخشی از حرکت و فعالیت انسان است. مثلاً نمی‌توان از برنامه‌ی روزانه‌ی زندگی سخن گفت و از سحر و بین‌الطلوعین سخنی به میان نیاورد. چرا که سحر و بین‌الطلوعین به نوعی تعیین‌کننده‌ی سرنوشت سایر ساعات انسان در طول روز است. با توجه به اموری از این دست است که می‌توان مدعی شد اوقات خود یکی از مقولات اساسی در زندگی دینی است.

 

مناسک عبادی:

 

در زندگی مطلوب دینی همه‌ی افعال و حالات می‌تواند عنوان عبادت به خود بگیرد، اما در این میان بخشی اساسی‌تر و بنیادین‌تر وجود دارد که به‌عنوان مناسک عبادی مشخص شناخته شده است. اگر تمام زندگی مؤمن عبادت باشد این اجزاء ارکان این زندگی عبادی را تشکیل می‌دهند، از این‌رو می‌توان به‌عنوان رکنی مستقل در زندگی از آن یاد کرد که در ردیف اصلی‌ترین و مهم‌ترین امور زندگی قرار دارند. نماز، روزه، حج، دعا، زیارت، مناجات، رفتن به مسجد و شرکت در روضه مصادیقی از مناسک عبادی است که فصل مهمی از زندگی را تشکیل می‌دهد.

 

صفات اخلاقی:

 

بخش بسیار مهمی از زندگی دینی که در برنامه‌ی سلوکی به آن پرداخته می‌شود، توجه به اوصاف و خصوصیات اخلاقی خویش است. سطح ابتدایی آن توانمندی برای کنترل رفتارها بر اساس ضوابط است و سطح دیگر آن به ارزیابی و تغییر خصوصیات اخلاقی، روانی یا روحی اختصاص دارد. در واقع یکی از ارکان زندگی دینی این است که انسان به‌صورت مداوم، با صرف وقت و توجه و توان فراوان تلاش می‌کند خصوصیاتی را در خود از بین ببرد و خصوصیاتی را در خود ایجاد کند. در جای خود از تقدم و تأخر این صفات از نظر وجودی و نیز از نظر اصلاحی بحث شده است. آنچه در اینجا محل بحث است این است که این موضوع نیز در زمره‌ی مهم‌ترین امور زندگی دینی است که نمی‌توان از مقولات اصلی زندگی سخن گفت و از آن سخنی به میان نیاورد. بسیاری از اموری که امروزه ذیل سبک زندگی قرار می‌گیرد می‌تواند به‌عنوان بخش کوچکی از سطح اول این بخش مورد توجه قرار گیرد.

 

تفکر:

 

اگرچه باید تفکر در سراسر زندگی جریان داشته باشد اما لازم است، فصلی خاص در زندگی برای آن گشود و وقتی مشخص را به آن اختصاص داد. تفکر در خلقت، نعمت‌های الهی، اوصاف الهی، قیامت، مرگ و... نیازمند گشودن فصلی در زندگی به نام تفکر به‌عنوان یک عمل ارادی است. وقتی را باید به آن اختصاص داد و برنامه‌ای باید برای آن داشت. در زندگی دینی مشخصاً تمرین و ممارست برای برخی «به یاد بودن‌ها» موضوعیت دارد. معارفی در دین بیان شده است که تفکر و تعمق در آن‌ها بخش مهمی از حیات انسان را تشکیل می‌دهد.

 

 

 

  نقش‌آفرینی در نظام اجتماعی اسلامی

 

در زندگی دینی صرف زندگی‌کردن و توجه به امور دینی فردی ارزشمند نیست و ضروری است که برنامه‌ی سلوکی در پرتو برنامه‌ی اجتماعی دینی برای حرکت جامعه تنظیم شود. به‌عبارت ساده‌تر در زندگی دینی انسان‌ها پیش از هر نقشی به نسبت خود و خانواده، و پیش از هر برنامه‌ای برای خود و خانواده، نقشی در یک برنامه‌ی کلان دارند که توسط ولی دینی هدایت می‌شود. این نقش به خودی خود محقق نمی‌شود و نیازمند برنامه، فعالیت، صرف وقت، هزینه و... است. اگر برنامه‌ی سلوکی را به‌معنای بسیار وسیع درنظر بگیریم این بخش را نیز در بر خواهد داشت و درغیر این صورت باید برنامه‌ی سلوکی را ذیل این نقش اجتماعی دانست. از مصادیق مربوط به این مقوله می‌توان به وقت و توان و توجهی که در زندگی صرف فهم و تحقق فرامین ولی دینی، مبارزه با ظلم، دست‌یابی به بصیرت اجتماعی و سیاسی می‌کند، اشاره نمود.

 

اشتغال، امرار معاش، بهره‌مندی از لذت‌های حلال و روابط با دیگران نیز جزء مقولات اصلی زندگی دینی محسوب می‌شوند که چون در الگوی رایج نیز پذیرفته‌شده هستند در اینجا نیازی به طرح آن‌ها نیست.

 

اشاره به موارد فوق برای بیان اهمیت و لزوم توجه به آن‌ها نبود؛ بلکه طرح آن‌ها از این زاویه بود که روشن شود وقتی از موضوعات اصلی ذیل زندگی دینی سخن می‌گوییم، قبل از آنکه تفریح، آشپزی، تناسب و زیبایی، خانه و دکوراسیون، مد و لباس، موفقیت و شادکامی، خرید و سرگرمی اجزاء یا ابعاد اصلی زندگی محسوب شوند، موارد دیگری باید مورد توجه قرار گیرند و پرداختن به سایر امور باید پس از تعیین مقولات اصلی و ذیل آن‌ها صورت بگیرد؛ یعنی باید مشخص شود که هر مقوله و جزئی از زندگی، چه جایگاه و مرتبه‌ای در زندگی دارد و ذیل کدام مقوله‌ی اصلی باید به آن پرداخت.

 

 

 

[1]1- مثلاً اشکال ما در اينجا اين نيست که چرا در بحث روابط جنسي، موضوع بحث مطلق روابط است و مباحث هرگز ناظر به رابطه‌ي خاص زن و شوهر نيست.

 

 

 

[2]1- جالب آن است که در سايتي مثل Yahoo، ميان نسخه‌اي که براي کشورهاي غربي منتشر مي‌شود و آنچه براي خاورميانه است تفاوت‌هايي از اين دست لحاظ شده است؛ مثلاً در صفحه‌ي سبک زندگي مربوط به کشورهاي غربي يکي از بخش‌هاي اصلي بخش حيوانات است که در آن به چگونگي نگهداري و تعامل و تربيت حيوانات خانگي مي‌پردازند، مثل اينکه سگ يا گربه‌ي خود را ببوسيم يا نبوسيم، اما اين بخش در صفحه‌ي سبک زندگي مربوط به خاورميانه که همين سايت منتشر مي‌کند وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: سبک زندگی,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.